مولفه‌های بین فردی؛ مهمترین عامل گسست‌های خانوادگی در استان کرمان

همایش مشاوره و سازش ، تحکیم بنیان خانواده باحضور دکترعلیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان ، حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان ، قویدل معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، حجت الاسلام شفیعی رئیس دادگاه خانواده ، معاونین ، قضات ، وکلا ، مشاوران و مددکاران استان کرمان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان دکتر علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان وکالت و مشاوره را دو ابزار بسیار مهم دانست و گفت: مولفه‌های بین فردی مهمترین عامل گسست‌های خانوادگی در استان کرمان است.

علیرضا وحیدزاده در همایش مشاوره و سازش، تحکیم بنیان‌های خانواده در کرمان اظهار کرد: انسان‌های آگاه برای حل مسائل خود مشورت می‌کنند و داشته‌های خود را به اشتراک می‌گذارند تا ابزارهای جدید خلق کنند.

وی وکالت و مشاوره را دو ابزار بسیار مهم دانست و بیان کرد: ترمیم مناسبات اجتماعی که تحت تاثیر شرایط اجتماعی زمخت می‌شود، فلسفه خلق مددکاری و روانشناسی است و برای ترمیم باید دانش، ابزار و مدل خلق کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان سامانه‌های ارتباطی را ابزار دانست و اظهار کرد: مولفه‌های بین فردی مهمترین عامل گسست‌های خانوادگی در استان کرمان است.

وی با تاکید برآنکه به مدلی برای مداخله نیاز داریم، تصریح کرد: در نظام اجتماعی که روز به روز زمخت‌تر می‌شود متاسفانه نقش مددکاری را نادیده گرفتیم.

وحیدزاده تاکید کرد: مشکلات خانوادگی ما زیرساختی نیست و ما هم به مشاوره و هم خدمات روانشناختی و هم مشاوره‌های وکلا نیاز داریم لذا باید با هم به توافق برسیم و یک مدلی داشته باشیم که نقش هر یک (مددکار، مشاور و ...) شفاف تعریف شده باشد.

وی اذعان داشت : بی توجهی ، عدم مسئولیت پذیری ، عدم تسلط بر مهاتهای زندگی ، طلاق عاطفی، بی احترامی و... از مهمترین دلایل طلاق در استان کرمان می باشد.

کد خبر 95711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد