برگزاری جشنواره بومی محلی افراد دارای معلولیت در شهرستان رودان

جشنواره بازی های بومی محلی در قالب ۶ بازی و با حضور ۶۰ توانیاب در شهرستان رودان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در راستای افزایش مشارکت اجتماعی و ارتقا سطح سلامت و توانمندی افراد دارای معلولیت ، جشنواره بازی های بومی محلی در قالب ۶ بازی و با حضور ۶۰ توانیاب در مجموعه ورزشی حجاب برگزار گردید.

در این جشنواره که با همراهی فرماندار شهرستان ، شهردار ،رییس بهزیستی رودان ، کارشناس مسئول دفتر CBR بهزیستی هرمزگان ، رییس اداره تربیت بدنی و برخی تشکل های مردم نهاد به مدت یک روز برگزار گردید، توانیابان در ۶ رشته با هم به رقابت پرداختند و از نفرات برتر تجلیل شد.

میثم معروفی کارشناس مسئول دفتر CBRبهزیستی هرمزگان در این باره گفت : جشنواره بازی های بومی محلی با هدف فراگیرسازی ورزش و اوقات فراغت در بین افراد دارای معلولیت شناسایی شده در مناطق روستایی، ارتقاء سطح توانمندی و مشارکت اجتماعی آنان در فعالیت اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و همچنین حساس‌سازی و آگاهسازی جوامع محلی و روستایی و حتی جوامع شهری نسبت به امر ورزش معلولین بعنوان یکی از اولویت‌های توانمندسازی افراد دارای معلولیت علاوه بر رودان در دو شهرستان قشم و بندرخمیر نیز در دو دسته آقایان و خانم‌ها برگزار می شود.
وی افزود: شناخت و پرورش استعدادهای ورزشی مناطق روستایی، ایجاد فضای امن برای رقابت سالم، بالا بردن میزان مشارکت اجتماعی افراد دارای معلولیت، تلفیق‌پذیری اجتماعی افراد دارای معلولیت در بطن فعالیتهای اجتماعی و تامین بهداشت روانی آنان با هدف تقویت کرامت انسانی، عزت نفس و اعتماد به نفس این عزیزان از دیگر اهداف برگزاری مسابقات ورزشی ویژه افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی است .

معروفی تصریح کرد : شرکت کنندگان در مرحله مقدماتی جشنواره بازی های بومی محلی در قالب ۶ بازی به رقابت می پردازند و نفرات برتر به مرحله استانی راه یافته و سپس برترین ها جهت حضور در مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

کد خبر 95412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد