بیست و نهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور برگزار شد

بیست و نهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور، بعد از ظهر امروز با حضور اعضای این ستاد در ساختمان شهید رجایی وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این جلسه با تأکید بر اینکه مناسب سازی و دسترس پذیری به معنای افزایش غنای خدمات است، گفت:موضوع اقدام مشترک بسیار مهم است و اثر بخشی و ماندگاری در اذهان مردم و مسئولین را به دنبال دارد.

وی افزود :از اتفاقات خیلی خوب که محصول پیگیری و همکاری همه عزیزان در این جلسات است، استانداردسازی و مناسب سازی خودروهای سدان است که برای اولین بار این استاندارد ابلاغ شده است.

وی همچنین به حضور شهردار تهران در جلسه بعدی ستاد مناسب سازی اشاره کرد و گفت:درگاه های محله محور شهرداری همچون سرای محلات و... ظرفیت های مناسبی هستند تا از این طریق بتوان داوران مناسب سازی در محلات را انتخاب کرد و با آموزش های کوتاه مدت به این افراد، نقاط تاریک غیر قابل دسترس محله ها را شناسایی، و با تجمیع داده ها به پیگیری  جدی تر مناسب سازی در شهرها، دست یافت.

قادری همچنین اعطای نشان مناسب سازی به سازندگان اماکن دسترس پذیر، در نظر گرفتن بسته های تشویقی، اعطای تسهیلات بلاعوض برای مناسب سازی اماکن، استفاده از ظرفیت های خیرین، درخواست همکاری مرکز آمار برای دسترسی به آمار تجمعی معلولان در محلات به منظور توسعه ناوگان مناسب سازی شده، ایجاد پویش ملی مناسب سازی، ایجاد خانه خلاق در حوزه مناسب سازی و... را به عنوان پیشنهادهایی برای پیگیری و اجرا در جلسات بعدی ستاد مطرح کرد.

اهمیت دسترس پذیری در فضای مجازی

در این جلسه همچنین بر طراحی درگاه ها و وب گاه های الکترونیک به منظور مناسب سازی برای افراد دارای معلولیت (بررسی موضوع ماده هفت آیین نامه اجرایی ماده سه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت) و اهمیت دسترس پذیری در فضای مجازی برای افراد دارای معلولیت بینایی همچون دسترس پذیری در فضای شهری و فیزیکی تاکید شد و نرم افزارهای موجود برای پیاده سازی در فضای مجازی به این منظور، معرفی؛ نقد و بررسی شد.

همچنین پیشنهاد اختصاص ردیف بودجه مستقل در لایحه بودجه سال۱۴۰۳ به منظور  مناسب سازی در دستگاه های اجرایی ملی و استانی و بررسی بند چ ماده ۳۷ احکام دائمی برنامه های توسعه کشور(نقش رسانه ملی در تأمین مالی از محل بند چ) در این جلسه، صورت گرفت.  

کد خبر 95336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =