در رسانه | ۱۰۰ زن بی‌سرپرست با حمایت موسسه ائمه اطهار اردبیل توانمند شدند

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل موسسه خیریه ائمه اطهار (ع) اردبیل گفت: توانمندسازی اقتصادی زنان بی سرپرست با ارایه کمک‌هالی مالی، دغدغه و هدف ماست و در نیمه نخست سال جاری یکصد زن با حمایت‌های این موسسه توانمند شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا عزیز طلوعی روز شنبه در همایش روز جهانی منع خشونت علیه زنان و دختران در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: این موسسه از سال ۸۵ با حمایت مالی مردم و زیر نظر اداره کل بهزیستی دایر شده و با ۱۰ مرکز شبانه روزی و روزانه ۵۰۰ زن بی سرپرست را تحت پوشش و حمایت خود دارد.

وی ادامه داد: دغدغه و هدف ما از نگهداری و حمایت زنان، توانمندسازی و اشتغال آنهاست و اگر به این هدف نرسیم، برنامه‌ها و هدفگذاری‌ها نتیجه بخش نمی‌شود و زنان ترخیص شده، بار دیگر به مراکز نگهداری نیازمند می‌شوند.

مدیرعامل موسسه خیریه ائمه اطهار(ع) اردبیل میزان کمک موسسه به افراد را ۲۵۰ تا ۴۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: طرح مقاومت خانواده محور نیز در استان در حال اجراست و در این طرح، خشونتگران و خشونت دیدگان غربالگری و برای برخورداری از خدمات مشاوره و مددکاری تخصصی به موسسه ائمه اطهار (ع) معرفی می‌شوند و منجر به سازش می‌شود.

طلوعی گفت: تنها مرکز مقابله با خشونت در اردبیل از سال ۹۶ با خدمات مشاوره فعال است و خشونت دیدگان معرفی شده از دستگاه قضایی در آن مرکز در خانه‌های امن نگهداری می شوند و بیش از ۹۰ درصد این افراد در نتیجه توانمندشدن، ترخیص می‌شوند.

مدیرعامل موسسه خیریه ائمه اطهار (ع) اردبیل با اشاره به اینکه ساماندهی فرزندان طلاق نیز به موسسه ائمه اطهار (ع) موکول شده است، رسیدگی یا حمایت از کوتاه قامتان را نیز از وظایف این موسسه اعلام کرد.

کد خبر 95254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد