آئین تجلیل از مولفین کتاب دارای معلولیت

آیین تکریم از نویسندگان دارای معلولیت و رونمایی از کتب علمی و ادبی فرهیختگان در هفته کتاب و کتابخوانی در سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان آیین رونمایی و تجلیل از مولفین کتاب، تالیف افراد دارای معلولیت بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور مدیران کل کتابخانه های عمومی، مشاور استاندار در امور توانخواهان و مدیرکل بهزیستی استان، معاون توانبخشی و دبیر شورای فرهنگی بهزیستی، مدیر و کارشناسان اداره بهزیستی شهرستان سمنان و مدیران کتابخانه عمومی استان در کتابخانه عمومی استان برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان در ابتدا ضمن خیرمقدم، گرامیداشت هفته مقاومت بسیج و کتابخوانی افزودند: سیاست سازمان بهزیستی در حوزه افراد دارای معلولیت ابتدا توانمندی و در مرحله بعد شناسایی این توانمندی ها به کل جامعه است و در این راه نیازمند همراهی دیگر دستگاه های برون سازمانی هستیم.

منطقی با اشاره به درهای باز بهزیستی برای کلیه گروه های مختلف فعال و توانمند در حوزه معلولین گفت: تجربه نشان داده است این ارتباطات و همکاری ها منجر به اتفاقات خوشی برای جامعه هدف شده است.

مشاوره استاندار در امور توانخواهان ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری مدیرکل و پرسنل اداره کل کتابخانه های استان، هدف از برگزاری این برنامه را تجلیل از مولفین دارای معلولیت و شناسایی توانمندی ایشان به جامعه بیان و تصریح کردند: کتاب تأکید فراوانی بر آگاهی دارد، در حالی که اولین مرحله در مهارت‌های زندگی، خودآگاهی است. افراد باید نسبت به آنچه هستند و توانایی‌ها و کاستی‌هایشان آگاهی داشته باشند.

منطقی در ادامه بر ضرورت مناسب سازی محیط و اماکن عمومی برای حضور افراد دارای معلولیت تاکید کرد داشته و گفتند: مناسب سازی فقط مختص افراد دارای معلولیت نبوده و سایر گروههای جامعه را شامل می شود و تا این خواسته به یک مطالبه عمومی تبدیل نشود ما شاهد اتفاقات مثبتی نخواهیم بود.

آئین تجلیل از مولفین کتاب دارای معلولیت

مدیرکل کتابخانه عمومی استان در این مراسم گفت:همکاری با بهزیستی استان در زمینه توانمندی و معرفی توانایی های جامعه هدف بسیار خوشایند، باعث افتخار و خوشحالی است و در پی ارتقای سطح همکاری ها فی مابین بهزیستی و کتابخانه های عمومی هستیم که در همین راستا با ارتقای تجهیزات در بخش کتابخانه نابینایان سمنان و تجهیز کتابخانه عمومی شهرستان دامغان به چاپگر بلیر توانسته ایم با همکاری بهزیستی گام بلند و موثری در این راه بر داریم.

گفتنی است در این مراسم از اکبر دلگشایی مولف کتاب شکارچی کوچک، فاطمه نوری رومنان مولف کتاب عدالت ترسیمی در قالب حقوق کیفری، محمد هراتی مولف کتاب کارکرد و مولفه های مدیریت صنعتی، فواد شعبانی مولف کتاب مرگ پول، مقصود پرهیز جوان مولف کتاب درخت پس از شب طوفان، حمید رضا نوروزیان مولف کتاب اخلاق و حقوق، پوریا نوری طهنه مولف کتاب خاطرات من، محمد رضا دائیان مولف کتاب تجهیزات جوش در سالن بدنه سازی خودرو و مرضیه مختاری مولف کتاب بدنه سازی خودرو) تجلیل شد.

کد خبر 95235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد