ارتباط تلفنی مدیرکل بهزیستی استان به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنان

به گزارش روابط عمومی، حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل همزمان با روز جهانی منع خشونت علیه زنان، ضمن ارتباط تلفنی با برنامه رادیویی “سلام ساوالان “در خصوص فعالیت ها و حمایت های بهزیستی از زنان خشونت دیده و خدمات ارائه شده به این بانوان، گزارشی ارائه نمود.

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در این مصاحبه عنوان داشت: اولین و اصلی ترین دغدغه در خصوص تمام فعالیت های بهزیستی، حمایت و استحکام بنیان خانواده است و این امر مهم، در خصوص روز جهانی منع خشونت علیه زنان نیز نمود داشته و به عنوان مسئله ای اساسی، مد نظر قرار گرفته است.

رضایی ادامه داد: فعالیت های زیادی برای حمایت از بانوان و خانواده در حال انجام است و همواره سعی بر توانمندسازی زنان و دختران در معرض خطر داشته ایم. در این خصوص، مسئله مهم استفاده از خانه های امن می باشد که همچون سراسر کشور در اردبیل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: به جهت حمایت از زنان خشونت دیده، بهزیستی به صورت حاکمیتی، خانه های امن و خانه های مجزا در نظر گرفته که در ابتدا این بانوان با مداخله اورژانس اجتماعی شناسایی شده و در طول مدت تشکیل پرونده، به خانه موقت منتقل می شوند و بعد از تکمیل فرآیند تشکیل پرونده، بر اساس سن  و موقعیت خانواده به خانه های مختلف منتقل می شوند.

رضایی در ادامه عنوان داشت: در کنار فعالیت های خود بهزیستی، خانه امن به صورت برون سپاری شده، برای بانوانی که با فرزندان خود پذیرش شده اند، به صورت شبانه روزی خدمات مختلف روانشناسی و مددکاری را به این بانوان ارائه می کند تا در نهایت این بانوان بتوانند در کانون گرم خانواده به فعالیت های خود ادامه بدهند.

کد خبر 95169

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد