برگزاری آئین اختتامیه برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان و بانوان (مانا) در بهزیستی استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی، آیین اختتامیه برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان و بانوان (مانا) با حضور معاون امور توسعه پیشگیری، مدیر بهزیستی شهرستان اردبیل، رئیس اداره و رزش و جوانان شهرستان، نمایندگان دستگاههای اجرایی (آموزش و پرورش، کمیته امداد، شهرداری، کانون های مساجد و شبکه بهداشت و درمان) و جمعی از فعالین و مجریان برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان و بانوان محلات کم برخوردار در سالن همایش پارک بانوان برگزار گردید.

پرویز پروین معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان با اشاره به اینکه برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان و بانوان (مانا) یکی از طرح ها و برنامه های موفق و طلای سازمان می باشد گفت: در برنامه مشارکت اجتماعی، تسهیلگران، نوجوانان و بانوان، اصول جمع گرایی، نقش آفرینی در طرح و پیگیری موضواعت، احصاء و هدف گذاری مشکلات و در نهایت ارائه راهکارهای پیشنهادی و نحوه مطالبه و پیگیری آنها را فرا می گیرند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان جمع گرایی را یکی از شاخص های پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: برنامه مشارکت اجتماعی مانا در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی بوده که از سوی سازمان بهزیستی تدوین و در سطح استانی به مرحله اجرا گذاشته می شود.

پروین فراگیری آموزش های اجتماعی در سنین نوجوانی را حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به اینکه نوجوانان و بانوان مشارکت کننده در برنامه مانا در سنین پایینی قرار دارند لذابا فراگیری این آموزش ها و ارزش های اجتماعی، از گسترش و آسیب های اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

این مسئول با اظهار این مطلب که هم اکنون ۱۴۵ گروه در سطح شهرستان مشارکت فعال دارند تصریح کرد: در سطح استان ۹۸ گروه نوجوان با مشارکت ۱۹۳۵ نفر، ۴۷ گروه از بانوان با مشارکت ۷۵۶ نفر در حال فعالیت می باشند که در مجموع ۱۴۵ گروه و ۲۶۹۱ نفر در این گروههای عضویت داشته و به فعالیت می پردازند.

 وی اظهار امیدواری کرد اجرای برنامه های مشارکت اجتماعی منجر به ارتقاء سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه گردد. همچنین اجرای طرح های آگاهسازی دختران و زنان با تکیه برخود مراقبتی، طرح همیار مادر و کودک، آموزش  مهارت زندگی و غیره تداوم یافته و از بروز برخی از آسیب های اجتماعی جلوگیری نماید.

گفتنی است در پایان از تعدادی از فعالیت و اجرا کنندگان برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان و بانوان (مانا) با اهدای لوح سپاس قدردانی بعمل آمد.

کد خبر 92515

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد