حفظ بنیان خـانواده و تقویت ارزشهای آن بـه ارتقای مهارتهای فردی و جمعی اعضای خانواده بستگی دارد

جلسه بیان سیاست های حوزه زنان و خانواده با حضور معصومه فلاحیان معاون بررسی‌های راهبردی، هوشمندنیا مدیر نظارت و ارزیابی عملکرد معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و رویا احمدیان مشاور امور زنان و خانواده سازمان بهزیستی کشوربه صورت ویدئو کنفرانسی با مشاوران بانوان سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، رویا احمدیان مشاور امور زنان و خانواده سازمان بهزیستی با بیان اینکه سیاست های دفتر بانوان و تمامی فعالیت ها بر محور خانواده است، افزود:  خانواده رکن اساسی و زیربنای هر جامعه و نقطه آغازین زندگی اجتماعی است و تحکیم این بنای مقدماتی براساس ارزشهای اسلامی چشم انداز روشـنی را در افـق پیشرفت ترسیم می کند.

وی با اشاره به اینکه حفظ بنیان خـانواده و تقویت ارزشهای آن بـه ارتقای مهارتهای فردی و جمعی اعضای خانواده بستگی دارد که با درایت و ارائه خدمات تخصصی از طریق خانواده و دستگاه های ذیربط عملیاتی می شود، افزود:  شاخص های عدالت جنسیتی موضوع قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر مبنای تکالیف و ماموریت های دستگاه های اجرایی در دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده از طرف معاونت زنان و خانواده ریاست محترم جمهوری، برنامه ها و سیاست گذاری و تکالیف و مأموریت های سازمان بهزیستی بـه صـورت شاخص ها بـراسـاس سیاست های کـلـی خـانواده ابلاغی از سوی مـقام معظم رهبری مشخص شده است.

احمدیان ادامه داد: ارتقای معیشت و اقتصاد خانواده با توانمندسازی آنان برای کاهش و نمونه های آینده آنان درباره اشتغال و ...، ساماندهی نظام مشاوره ای و آموزش قبل و حین ازدواج،  حمایت حقوقی، اقتصادی و فرهنگی از خانواده های با سرپرستی زنان، برنامه حمایت برای تکریم سالمندان در خانواده، حمایت و پایدارسازی فعالیت های اشتغال زنان خود سرپرست از جمله اقدامات است.

تصویب ۶ طرح در ستاد ملی زن و خانواده از ابتدای دولت سیزدهم

فلاحیان با اشاره به فعالیت های پرشمار و سخت در بهزیستی گفت:کار در بهزیستی سخت اما لذت بخش است زیرا  نتیجه و حاصل کار خود را به عینه می بینید اما در سطوح بالاتر و زمانی که وارد سیاست گذاری می شویم، مشاهده نتایج به تعویق می افتد، به خصوص در کارهای فرهنگی که دیر بازده هستند ممکن است نتیجه یک کار یک ساله تا ده سال آینده خود را نشان دهد.

وی با معرفی دو معاونت برنامه ریزی و بررسی های راهبردی به عنوان زیر مجموعه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت :معاونت بررسی های راهبردی دو اداره کل حقوقی و اداره کل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در زیرمجموعه خود دارد که اداره کل حقوقی تمامی قوانین و موضوعاتی را که در سطح جامعه مطرح می شود و ممکن است با نقایص و اشکالاتی رو به رو باشد، به این اداره کل می رسد و درخواست ها، طرح ها، لوایح و پیشنهادها بررسی می شود و روند آن طی می شود تا آن لایحه را به تصویب برسانند.

فلاحیان همچنین به ستاد ملی زن و خانواده اشاره کرد و گفت:این ستاد اختیارات خوبی به ما داده است و از ابتدای دولت سیزدهم تا به حال ۶ طرح در این ستاد به تصویب رسیده که برخی مصوب و ابلاغ شده و برخی در دست اقدام است.

وی افزود:یکی از این طرح ها که بسیار کارآمد هم هست، تسهیل ضمانت وام های خرد اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانواده است که طبق گزارش های رسیده، بهزیستی عملکرد عالی در این زمینه داشته و دارد. این طرح ویژه بانوان متقاضی تسهیلات و فاقد ضامن است که با کمک صندوق ضمانت می تواننذ به زاحتی تسهیلات مورد نیاز را دریافت کنند و به تمامی بانک ها ابلاغ شده و بانک مرکزی هم پشتیبانی می کند.

معاون بررسی های راهبردی ریاست جمهوری مصوبه برنامه ریزی، هدایت، وحدت رویه و نظارت بر عملکرد دستگاه ها در امور زنان و خانواده را از دیگر مصوبه های این ستاد عنوان کرد و گفت:شاید برای اولین بار یک دستورالعمل کامل و مفصل در شرح وظایف امور زنان و بانوان مشاور دستگاه ها نوشته شده است.

وی همچنین طرح ملی مشاوره خانواده فعال و پیشگیرانه به منظور ارائه حمایت های مشاوره ای با هدف کاهش آمار طلاق در بین زوجین معتاد، طرح تدوین نظام جامع آماری زنان و خانواده و طرح جامع ملی رصد وضعیت اشتغال بانوان را از دیگر طرح های این ستاد عنوان کرد.

کد خبر 92100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =