برگزاری همایش روز جهانی نابینایان بدون حضور مسئولان در قم

همایش روز جهانی نابینایان همزمان با ۲۳ مهر در قم برگزار شد اما به غیر از متولیان این حوزه، هیچ یک از مسئولان اعم از استاندار، شهردار و هیچ‌ یک از معاونان آنان، هیچ کدام از نماینده های مردم قم در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا نکردند.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان در قم؛ همایش روز جهانی نابینایان همزمان با ۲۳ مهر در قم برگزار شد اما به غیر از مدیرکل بهزیستی، مدیرکل آموزش وپرورش استثنایی و حسین غریب مدیرکل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری به عنوان متولیان این حوزه، هیچ یک از مسئولان اعم از استاندار، شهردار و هیچ‌ یک از معاونان آنان، هیچ کدام از نماینده های مردم قم در مجلس شورای اسلامی و به غیر از خبرنگار صدا وسیما، حتی خبرنگاران استان قم حضور پیدا نکردند.

مدیرکل بهزیستی قم دراین همایش اظهارداشت: از دستگاه‌های دولتی می خواهیم به وظیفه خود در قبال معلولان عمل کنند.

سید صادق میرئی افزود: ۲۳ دستگاه دولتی موظف به اجرای قانون اشتغال و تسهیل امور معلولان هستند و در زمینه‌های آموزشی، تفریحی و خدماتی باید خدمات ویژه‌ای به نابینایان ارائه شود.

وی گفت: قانون سه درصد استخدام دولتی در کشورما به تصویب رسیده و دستگاه های دولتی موظف به اجرای آن هستند؛ در این راستا پیگیری‌های مستمر انجام و بهبود کمی حاصل شده اما وضعیت رضایت‌بخش نیست و این قانون به درستی اجرا نمی شود.

وی ادامه داد: بایستی آزمون استخدامی مختص معلولان برگزار و از میان آن ها سه درصد جذب انجام شود نه اینکه از بین همه  افراد معلول و غیرمعلول گزینش انجام شود.

مسئولان شهری مکلف به مناسب‌سازی محیط شهری برای تردد معلولان

مدیرکل بهزیستی قم درادامه با بیان اینکه متولی اصلی مناسب‌سازی شهرداری‌ها هستند، گفت: مسئولان شهری مکلف به مناسب‌سازی محیط شهری برای تردد معلولان هستند.

وی اظهارداشت: یکی از راهکارهایی که می تواند به ارائه خدمات مطلوب به معلولان کمک کند، ایجاد کانون‌ها و انجمن‌ها است که به این طریق می توان نیازهای جامعه هدف را شناسایی و با ایجاد ارتباط خوب با خیرین برای دریافت خدمات ویژه یاری گر معلولان بود.

وی افزود: تعاونی ها به عنوان تشکل غیردولتی می توانند عضوگیری و خدمات اقتصادی داشته باشند و به تبع آن فرصت های اشتغال را ایجاد کنند.

میرئی تصریح کرد: ظرفیت جهادی و مردمی‌سازی توسط انجمن ها، کانون‌ها و تعاونی‌ها محقق می شود.

گفتنی است دراین همایش از نابینایان موفق در زمینه های مختلف قرآنی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی تجلیل شد و عمده آنان بزرگترین مشکل خود را نداشتن شغل با وجود داشتن تحصیلات عالیه و تخصص دانستند.

در حاشیه این همایش هم نمایشگاه کوچکی از دستاوردهای چند نفر از نابینایان موفق، برپا شده بود.

لازم به ذکر است حدود دو هزار و ۸۰۰ نابینا در استان قم شناسایی شده و تحت پوشش ارائه خدمات توان بخشی سازمان بهزیستی قرار دارند.

کد خبر 92009

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد