توانمندسازی ساکنین مناطق حاشیه‌نشین، از اهداف مهم بهزیستی است

نخستین مرحله از نشست صمیمانه در یکصد محله کم برخوردار کشور مورخ شانزدهم مهرماه در مجتمع بیت الرقیه محله سیدی مشهد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نخستین مرحله از نشست صمیمانه در یکصد محله کم برخوردار کشور مورخ شانزدهم مهرماه در مجتمع بیت الرقیه محله سیدی مشهد به عنوان اولین محله با حضور دکتر صفاری فرد مدیرکل پیشگیری از معلولیت و تلفیق اجتماعی بهزیستی کشور، شوشتری مدیر ستاد فرامین امام(ره)، معاونین بهزیستی استان خرسان رضوی، کارشناسان ستادی و مراکز مثبت زندگی مستقر در این محله با هدف حل مسئله و ظرفیت‌سازی اجتماعی آغاز گردید.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص، گفت: برنامه نشست صمیمانه در یکصد محله کم برخوردار به‌منظور حضور میدانی، ارتباط مستقیم و چهره به چهره مسئولان با استقرار میز خدمت در این مناطق و پاسخگویی به نیاز مراجعان با رویکرد محله‌محوری، حل‌مسئله و ظرفیت‌سازی اجتماعی و خدمت‌رسانی در محلات کم برخوردار اجرا می‌گردد. در این نشست صمیمی مشکلات و درخواست‌های جامعه هدف بهزیستی و سایر افراد ساکن در این محلات توسط مسئولین ارشد سازمانی مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

دکتر مسعود فیروزی افزود: مشکلات جامعه هدف تحت پوشش را نمی‌توان به‌طور مجزا از شرایط زندگی اجتماعی مورد بررسی قرار داد. برخی از مشکلات و چالش‌های افراد ساکن در یک محله با یکدیگر مشابهت دارد، در نتیجه همکاری بین بخشی برای رفع آن ضرورت می‌یابد. بهزیستی همواره توجه ویژه‌ای در خدمت‌رسانی به مددجویان ساکن در محلات حاشیه‌ای و کم برخوردار داشته است؛ از جمله می‌توان به اقدامات و فعالیت‌های متعددی که در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های هدفمند در این مناطق اجرا می‌شود، اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: تراکم سکونت جامعه هدف بهزیستی به‌دلیل پایین بودن سطح دهک درآمدی در مناطق کم‌برخوردار بیشتر است و از طرفی سکونت دراین مناطق نیز می‌تواند به طیف مشکلات آنها وسعت ببخشد. در نتیجه لزوم برنامه‌ریزی در راستای ارائه خدمات بیشتر به ساکنین این مناطق باید به‌صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، افزود: در این برنامه با حضور مسئولین درون و برون سازمانی در بخش دولتی و غیردولتی به‌دنبال جلب مشارکت و حمایت‌های لازم در راستای مرتفع نمودن مشکلات مراجعین می‌باشیم. این هم‌افزایی عامل بسیار مهمی در ارتقای سطح ارائه خدمات به جامعه هدف خواهد بود. قطعا از طریق تقویت روحیه اجتماعی و تیمی و همکاری بین دستگاهی می‌توان نسبت به رفع موانع در سطح کلان اقدام کرد.

کد خبر 91537

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد