مصاحبه رادیویی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با برنامه رادیویی" سلام ساوالان "

به گزارش روابط عمومی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل همزمان با هفته کودک با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر»، در مصاحبه تلفنی با برنامه رادیویی سلام ساوالان به گزارشی از خدمات ارائه شده به کودکان تحت حمایت توسط بهزیستی پرداخت.

خسرو امیدوار، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل، همزمان با چهارمین روز از هفته کودک با شعار «کودک، خانواده و عدم تبعیض»، ضمن تبریک این هفته به تمامی دست اندرکاران حوزه کودک، مربیان، خانواده و خود کودکان، نسبت به عدم تبعیض میان کودکان در خانواده و جامعه تاکید نموده وگفت: متاسفانه گاهی شاهد این موضوع ناراحت کننده میان خانواده ها هستیم که به سبب تفاوت جنسیت، توانایی ها و ... میان فرزندان خود تبعیض قائل می شوند و به این موضوع که در آینده تا چه اندازه میتواند این مسائل در زندگی و روابط فرزندانشان تاثیر داشته باشد، بی خبر هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان افزود: مسئله ای که در رابطه با تبعیض قائل نشدن میان فرزندان مهم است، این است که ما خود، توانایی های خودمان را به قدری افزایش دهیم که در رفتار هایمان هیچ تبعیضی بین کودکان، مخصوصا کودکانی که دارای معلولیت های ذهنی و جسمی می باشند، از لحاظ حقوق کودک و شهروند، قائل نشویم. کودکانی که با معلولیت متولد می شوند، خود هیچ نقشی در بروز معلولیت نداشته اند پس از این لحاظ نباید با کودکان عادی تفاوت داشته باشند و اتفاقا بهتر است با توجه کردن به این کودکان، به شکوفایی استعداد و توانایی های آنها کمک کنیم تا آنان نیز از حقوق یکسان برخوردار شوند.

امیدوار به شرایط کودکان تحت پوشش بهزیستی اشاره کرده و گفت: در مراکز تحت نظارت بهزیستی، کودکان بی سرپرست، بد سرپرست، کودکان کار و خیابانی، بی بضائت و کم بضائت، مقیم یا تحت پوشش می باشند که به خودی خود در معرض آسیب های اجتماعی قرار گرفته اند و دچار حس طرد شدگی و نا امیدی هستند. اگر این کودکان با توجه به شرایطشان، مورد تبعیض یا ترحم قرار بگیرند، این اتفاق می تواند در آنها آثار منفی جبران ناپذیر به جا بگذارد و به همین دلیل، باید شیوه برخورد صحیح و مناسب با این کودکان را بدانیم و به آنها توجه یکسانی داشته باشیم.

وی در خصوص خدمات بهزیستی برای کودکان تحت پوشش اظهار داشت: بهزیستی برای کودکان تحت پوشش از جمله کودکان معلول و استثنائی، خدماتی از قبیل پرداخت مستمری، فراهم کردن شرایط تحصیل و خدماتی با توجه به حوزه مربوطه آنها ارائه می نماید تا به کمک هم بتوانیم گامی در مسیر رشد، شکوفایی، موفقیت و حضور مؤثر این کودکان در جامعه برداریم.

کد خبر 91432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد