توانمندسازی ساکنان مناطق حاشیه‌نشین از اهداف مهم سازمان بهزیستی است

مدیرکل پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از توانمندسازی ساکنان مناطق حاشیه‌نشین به عنوان یکی از اهداف مهم این سازمان نام برد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، افروز صفاری‌فرد در جریان برگزاری نخستین مرحله از نشست صمیمانه در یکصد محله کم برخوردار کشور، اظهار داشت: برنامه نشست صمیمانه در یک صد محله کم برخوردار کشور به‌منظور حضور میدانی، ارتباط مستقیم و چهره به چهره مسئولان با استقرار میز خدمت در این مناطق و پاسخگویی به نیاز مراجعان با رویکرد محله ‌محوری، حل‌ مسئله و ظرفیت ‌سازی اجتماعی و خدمت‌رسانی در محلات کم برخوردار سراسر اجرا می‌شود و بسیار خرسندیم که در اولین نوبت از اجرای این برنامه کشوری در شهر مشهد و در کنار همجواران امام مهربانی‌ها حاضر شده‌ایم.

وی تصریح کرد: در این نشست‌های صمیمانه مشکلات و درخواست‌های جامعه هدف بهزیستی و سایر افراد ساکن در این محلات توسط مسئولان ارشد سازمانی مورد بررسی، پیگیری و رسیدگی قرار می‌گیرد.

مدیرکل پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مشکلات جامعه هدف تحت پوشش را نمی‌توان به‌طور مجزا از شرایط زندگی اجتماعی مورد بررسی قرار داد، خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات و چالش‌های افراد ساکن در یک محله با یکدیگر مشابهت دارد، در نتیجه همکاری بین بخشی برای رفع آن ضرورت می‌یابد. 

صفاری‌فرد تاکید کرد: بهزیستی همواره توجه ویژه‌ای در خدمت‌رسانی به مددجویان ساکن در محلات حاشیه‌ای و کم برخوردار داشته است که از جمله آن می‌توان به اقدامات و فعالیت‌های متعددی که در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های هدفمند در این مناطق اجرا می‌شود اشاره کرد.

برنامه‌ریزی ویژه درجهت ارائه خدمات بهتر و به ساکنان مناطق کم‌برخوردار

در این نشست مسعود فیروزی، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز گفت: تراکم سکونت جامعه هدف بهزیستی به‌دلیل پایین بودن سطح دهک درآمدی در مناطق کم‌برخوردار بیشتر است و از طرفی سکونت در این مناطق نیز می‌تواند به طیف مشکلات آنها وسعت ببخشد و به همین جهت لزوم برنامه‌ریزی در راستای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به ساکنان این مناطق به‌صورت ویژه مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: در این برنامه با حضور مسئولان درون و برون سازمانی در بخش‌های دولتی و غیردولتی به‌دنبال جلب مشارکت و حمایت‌های لازم در راستای مرتفع نمودن مشکلات مراجعه‌کنندگان هستیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: هم‌افزایی عامل بسیار مهمی در ارتقای سطح ارائه خدمات به جامعه هدف بوده و خواهد بود قطعاً از طریق تقویت روحیه اجتماعی و تیمی و همکاری بین دستگاهی می‌توان نسبت به رفع موانع در سطح کلان به نحو احسن اقدام کرد.

فیروزی خاطرنشان کرد: افتخار ما خدمت به جامعه هدف معلولان در تمامی حوزه‌ها بوده و در این میان نگاه ویژه‌تری به گروه‌های محروم و کم‌برخوردار خواهیم داشت.

کد خبر 91343

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =