مصاحبه تلفنی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان دربرنامه رادیویی "سلام ساوالان"

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان از ارائه خدمات به ۱۱ هزا رو ۳۵۴ هزار نفر از سالمندان در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، همزمان با سالروز جهانی سالمندان با شعار" کرامت بخشی به سالمندان با حمایت های اقتصادی و اجتماعی " رضا محمدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان به تشریح و تبیین برخی از اقدامات و عملکرد حوزه توانبخشی در قبال سالمندان پرداخت.

رضا محمدی معاون امورتوانبخشی بهزیستی استان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تکریم و پاسداشت روز جهانی سالمندان گفت: سالمندان جزو سرمایه های تجربی و تخصصی جامعه محسوب می شوند لذا بر اساس تعاریف  سازمان بهداشت جهانی، افراد بالای ۶۰ سال، بعنوان سالمند تعریف می شوند که بر طبق جمعیت آماری استان جمعیت۱/۱۱ استان را سالمندان تشکیل می دهند که تعداد ۱۳۶ هزار سالمند را شامل می شود لذا تعداد ۱۱ هزار و ۳۵۴ نفر از این عزیزان تحت پوشش دریافت خدمات حمایتی و توانبخشی سازمان بهزیستی قرار گرفته اند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان ارائه خدمات به سالمندان را منوط به رویکردهای خانواده محور و مراکز شبانه روزی عنوان کرد وگفت: اقداماتی که از سوی سازمان بهزیستی نسبت به رویکرد خانواد محور و با هدف مراقبت از سالمندان در کنار خانواده در حال انجام می باشد بر این پایه استوار است که سالمندان در کنار خانواده های خود دوران سالمندی را با سلامت و تندرستی طی نمایند.

محمدی افزود: گروهای هدف در اجرای طرح خانواده محور شامل افراد میان سال ( ۴۵ تا ۶۰ ساله) و سالمندان بالای ۶۰ سال  هستند که در همین رابطه طرح پیشگیری از معلولیت ها در دوران سالمندی در نظر گرفته شده است تا خدمات تخصصی توسط تسهیلگران آموزش دیده، برای مقابله با بیماری ها و نارسایی های دوران سالمندی  آموزش های لازم ارائه گردد.

 وی خاطر نشان ساخت: توزیع وسایل کمک توانبخشی، طرح ویزیت در منزل متشکل از تیم های تخصصی و درمانی، و ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به سالمندان در قالب مراکز روزانه و شبانه روزی را از دیگر برنامه ها و اقدامات حوزه توانبخشی عنوان کرد.

محمدی در ادامه رویکردهای حمایتی و خدماتی به مراکز روزانه و شبانه روزی هم اشاره کرد وگفت: با توجه به وجود برخی شرایط نگهداری و مراقبتی مختص سالمندان، مراکز روزانه و شبانه روزی از سوی سازمان بهزیستی، برای بهره مندی این عزیزان در نظر گرفته شده است تا بخش دیگری از خدمات از طریق مراکز به سالمندان ارائه شوند.

وی همچنین به برنامه های قابل اجرا در هفته تکریم و نکوداشت سالمندان هم اشاره کرد وگفت: تشکیل جلسات شورای ساماندهی سالمندان، برگزاری همایش نکوداشت و تکریم سالمندان ومراقبین مراکز با مشارکت دستگاههای عضو کمیته ساماندهی سالمندان، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنری و انجام بازدید های میدانی از فعالیت و خدمات ارائه شده در مزاکز مراقبتی و روزانه از دیگر برنامه هایی هستند که در طول هفته برگزار می گردد.

کد خبر 90636

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد