مصاحبه تلفنی مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در برنامه رادیویی سلام ساوالان

به گزارش روابط عمومی، همزمان با روز جهانی ناشنوایان، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به مصاحبه تلفنی با برنامه رادیویی سلام ساوالان پرداخت.

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ضمن تبریک روز جهانی ناشنوایان در این گفت و گو اظهار داشت: مسئله ای که بر آن تاکید داریم، توانمندسازی معلولین برای شکوفایی استعدادها و حضور مؤثر در اجتماع است. چرا که هنوز تعدادی از مردم بر این باورند که ناشنوایان به دلیل اختلال شنوایی، قادر به انجام فعالیت و کسب موفقیت نمی باشند در حالیکه ناشنوایان و کم شنوایان سرزمینمان همواره ثابت کرده اند که این محدودیت هرگز مانع پیشرفت آنها نشده و ما نیز سعی داریم تا از این عزیزان حمایت نماییم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: در سطح استان اردبیل، ۵۰۰۰ نفر دارای اختلال شنوایی می باشند و از این تعداد ۳.۴۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی هستند و به ۲.۴۰۰ نفر آنها مستمری ماهانه پرداخت شده و از خدمات غیرمستمر دیگر نیز برخوردارند. علاوه بر این، در استان اردبیل ۴ مرکز مرتبط با اختلال شنوایی به صورت مستقیم در حال ارائه خدمات به ناشنوایان و کم شنوایان عزیز می باشند.

وی ادامه داد: بحث دیگری که پیگیر آن هستیم، مبحث مهم غربالگری شنوایی می باشد که در سال گذشته بیش از ۱۹.۵۰۰ نفر از نوزادان زیر ۳ ماه و کودکان ۳ تا ۷ سال با ۲۱ دستگاه موجود در سطح استان غربال شده اند و تاکنون در استان اردبیل ۵۵۴ کاشت حلزون برای ناشنوایان اتفاق افتاده که ۶۵ نفر این تعداد در سال اخیر صورت گرفته است. در کنار خدمات ارائه شده، برای سهولت در دریافت خدمات و حمایت از خانواده ها، به همت دولت سیزدهم، هزینه درمان به صفر رسیده و با هزینه بسیار پایین خانواده ها از این ظرفیت استفاده می نمایند.

رضایی در نهایت به سایر خدمات ارائه شده به ناشنوایان اشاره کرده و گفت: تهیه سمعک و باتری و تعمیر قطعات سمعک نیز از سایر موارد ارائه شده به ناشنوایان می باشد که در سال گذشته ۲۵۰ مورد سمعک و ۸۸۷۴ ورق باتری در اختیار ناشنوایان عزیز تحت پوشش قرار گرفته است.

کد خبر 90498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد