جلسه آموزشی و توجیهی طرح ملی ارائه سطح اول خدمات اشتغال

جلسه آموزشی و توجیهی طرح ملی ارائه سطح اول خدمات اشتغال با حضور کارشناسان اشتغال شهرستان های بهزیستی استان تهران و مراکز مثبت زندگی در سالن شهید سلیمانی بهزیستی استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، نورالدین فائقی معاونمشارکت های مردمی بهزیستی استان تهران از تلاش همه ی همکاران حوزه اشتغال در سطح استان تهران که منجر به کسب رتبه برتر و دریافت لوح تقدیر در زمینه ی اشتغال توسط  رئیس جمهور به رئیس سازمان بهزیستی کشور شد،   تشکر و قدر دانی کرد.

در این جلسه آموزشی ۱۸۲ نفر از مددکاران مثبت زندگی و کارشناسان حوزه اشتغال حضور داشتند که خدمات اشتغال سازمان بهزیستی توسط  فردین سیفی کارشناس مسئول حوزه ی اشتغال بهزیستی استان تهران آموزش داده شد.

سیفی ضمن تشریح چالش های موجود در بخش اشتغال عنوان کرد گروه های هدف سازمان بهزیستی در یافتن شغل شایسته، چالش های زیادی را تجربه می کنند که منشاء بسیاری از آنان نگرش های منفی جامعه به پدیده هایی نظیر اعتیاد، طلاق، بد سرپرستی و همچنین محدودیت های عملکردی ناشی از معلولیت است. یکی از رسالت های مهم سازمان بهزیستی، توانمند سازی گروه های هدف تحت پوشش خود در ابعاد فردی، اجتماعی و اقتصادی می باشد.

کارشناس مسئول حوزه اشتغال مشارکت های بهزیستی استان تهران گفت، از مصادیق مهم توانمندسازی در بعد اقتصادی، موضوع اشتغال و کارآفرینی است که علاوه بر تامین هزینه های زندگی، احساس خودباوری و ارزشمندی افراد را ارتقاء بخشیده و این امر باعث ایفای نقش موثر اشتغال یافتگان در تمامی عرصه های زندگی می شود.

برای تحقق این هدف؛ مرکز توسعه کارآفرینی، اشتغال و توانمند سازی سازمان بهزیستی، مجموعه ای از خدمات را با هدف تسهیل در اشتغال و کارآفرینی گروه های هدف خود ارائه  می کند.
 
در این جلسه مقرر گردید مددکاران مراکز مثبت زندگی  نسبت به اجرای بسته فوق اقدام نمایند و بر اهتمام جدی همکاران در شناسایی و معرفی افراد واجد شرایط برای دریافت تسهیلات اشتغال، مشوق های بیمه ای و شناسایی کارفرمایان واجد شرایط بکارگیری مددجویان سازمان تاکید گردید.

کد خبر 89363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد