از ساماندهی زائران گمشده تا ارایه خدمات توانبخشی و مددکاری در مهران و عراق

مدیر کل بهزیستی ایلام با اشاره به راه اندازی موکب این اداره کل در مرز مهران با عنوان خادمین سیدالشهدا(ع) گفت: مهمترین خدمت این مجموعه در ایام اربعین امسال ساماندهی زائران گمشده از طریق شماره تماس ۱۲۳ در مرز مهران است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل بهزیستی ایلام، حسین نورعلیوند افزود: همچینن در این موکب تیم تخصصی توانبخشی حضور یافته و خدمات مورد نیاز را به زائران دارای معلولیت، سالمند و غیره ارایه می دهند.

وی اهدا وسایل توانبخشی به زائران نظیر واکر، عصا و غیره و همچنین تعمیر وسایل توانبخشی زائران اعم از ویلچر و غیره با استقرار یکی از افراد دارای معلولیت در این موکب را از دیگر خدمات بهزیستی به زائران حسینی در اربعین امسال برشمرد.

وی استقرار تیم های اورژانس اجتماعی، جابجایی زائران با ویلچر و ارایه خدمات مشاوره و مددکاری را از دیگر خدمات پیش بینی شده اداره کل بهزیستی ایلام در مرز مهران به زائران در کنار سایر مواکب دیگر عنوان کرد.  
                            
مدیر کل بهزیستی ایلام با اشاره به ارایه خدمات اورژانس اجتماعی این اداره کل در کشور عراق در اربعین امسال برای نخستین بار گفت: مددکاران اورژانس اجتماعی از پنج روز قبل تا سه روز بعد از ایام اربعین با استقرار در کشور عراق خدمات دهی به زائران خواهند داشت.    

به گفته وی، بر اساس برنامه ریزیهای انجام گرفته از ظرفیت مردم و موسسه های زیر مجموعه در کنار کارکنان ادارات بهزیستی سراسر استان که داوطلب ارایه خدمت به زائران در مرز مهران هستند استفاده و بصورت شیفت بندی تعیین و به مرز مهران اعزام خواهند شد.

 در ایام اربعین سال گذشته بیش از ۶۰۰زائر گمشده توسط بهزیستی ایلام ساماندهی شدند.

مرز مهران یکی از کانون های اصلی تردد زوار اربعین حسینی در کشور است.

ایلام-پایتخت-خادمین-سیدالشهدا

کد خبر 87836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد