بزرگداشت هفته ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی در ارومیه

بزرگداشت هفته ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی با حضور سازمان های مردم نهاد استان آذربایجان غربی در محل سالن مجتمع شمس ارومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان غربی،

پیش از ظهر امروز بزرگداشت هفته ملی  تشکل ها و مشارکت های اجتماعی با حضور سازمان های مردم نهاد استان آذربایجان غربی در محل سالن مجتمع شمس ارومیه برگزار شد. در این نشست که با حضور افشار کبیری مدیر کل امور اجتماعی استانداری ، پروین محمد پوری مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی ، الهامی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و مدیران سایر دستگاههای اجرایی برگزار شد، نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد حوزه‌های مختلف به بیان مطالبات و دیدگاه‌های خود پرداختند.  

بزرگداشت هفته ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی در ارومیه

در ادامه افشار کبیری،ضمن تبریک این روز به تمامی فعالین و ابراز امیدواری در استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد در جهت بهبود کیفیت زندگی در جامعه، گفت: تشکل های اجتماعی نقش بسزایی در افزایش سرمایه و نشاط اجتماعی در جوامع دارند و از عوامل مهم کاهش آسیب های اجتماعی در بخش های مختلف هستند.

بزرگداشت هفته ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی در ارومیه

وی خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد پتانسیل مهمی هستند که با اقدامات خود به یاری دولت ها برای پیشبرد امور در بخش های مختلف می آیند.

وی اظهار، داشت: بخش مهمی از رشد و پیشرفت جوامع توسعه یافته مرهون فعالیت های چشم گیر و پررنگ سازمان های مردم نهاد و تشکل ها در این جوامع است و این مهم بر کسی پوشیده نیست و تشکل ها در بسیاری از حوزه ای که دولت ها نمی توانند به خوبی ورود کنند با بهره گیری از ظرفیت های مردمی خلاحضور دولت ها را با اقدامات مناسب خود پر می کنند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی، تصریح کرد: تشکل ها، سمن ها و گروههای جهادی اقدامات خوبی در استان با همکاری دستگاه های اجرایی در بخش های مختلف با وجود موانع و مشکلات انجام داده اند که قابل تقدیر است.

وی، خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی معضل اساسی و روز جامعه است و ضروری است تشکل ها، سمن ها با برنامه مدون به کمک دولت ها برای کاهش آسیب های اجتماعی بشتابند.

کبیری خاطرنشان کرد: حفظ محیط زیست از اولویت های دیگر کشور است که ضروری است سازمان های مردم نهاد با برنامه منسجم در این حوزه ورود کنند.

وی با بیان اینکه دریاچه ارومیه یکی از چالش های محیط زیستی کشور در استان است گفت: سمن ها و تشکل ها با ورود مناسب به موضوع دریاچه ارومیه می‌توانند شهروندان را از مخاطرات خشکی آن آگاه ساخته و زمینه مشارکت آنها را برای احیای دریاچه ارومیه فراهم آورند.

وی خاطرنشان کرد: پیاده روی عظیم اربعین نماد بارز بهره گیری از ظرفیت های مردمی برای برپایی هرچه باشکوه تر این همایش و راهپیمایی میلیونی است و بدون بهره گیری از ظرفیت های مردمی مدیریت این پیاده روی عظیم از توان دولت ها خارج است.

در ادامه مراسم زهرا نظمی،نماینده تشکل های مردم نهاد بهزیستی استان با تبریک هفته ملی مشارکت ها و تشکل های اجتماعی گفت:در حال حاضر ۱۰۳ سمن در استان در حوزه مشارکت های مردمی و امور اجتماعی،پیشگیری و توانبخشی در حال فعالیت هستند.

نظمی افزود:در ابتدای تشکیل بهزیستی ۵۲ وظیفه به این سازمان محول شده بود که در حال حاضر این تعداد وظیفه به ۱۰۷ مورد افزایش پیدا کرده است.

وی از نگهداری سالمندان، شیرخوارگان، غربالگری، مشاوره بازتوانی معتادین و نگهداری از معلولان را بخشی از وظایف سازمان عنوان کرد و گفت:از تعداد ۱۰۳ موسسه ۳۲ موسسه در حوزه اجتماعی،۲۷ موسسه در حوزه مشارکت های اجتماعی،۳۸ موسسه در حوزه توانبخشی و ۸ موسسه در حوزه پیشگیری فعالیت می کنند. 

وی به احداث و تأسیس مراکز شبانه روزی نگهداری از معلولین، سالمندان و بیماران اعصاب و روان اشاره کرد و ادامه داد:در این مراکز کارگاه های حرفه آموزی و تولیدی دایر شده تا که به معلولین در حرفه آموزی کمک کند.

نظمی به فعالیت مراکز روزانه نیز اشاره کرد و گفت: در این مراکز خدماتی از قبیل، کاردرمانی روان درمانی گفتار درمانی با اخذ مبلغ ناچیزی ارائه میشود

وی شناسایی وحم

ایت از خانواده های بی‌سرپرست، ساماندهی و حمایت از کودکان کار و کمک و حمایت از زنان سرپرست خانوار را بخشی از فعالیت های امور اجتماعی بهزیستی عنوان کرد و گفت: در بخش پیشگیری نیز خدماتی نظیر درمان سرپایی معتادین، خدمات عمومی و تخصصی غربالگری شنوایی و بینایی، طلاق، خودکشی کودک آزاری ارایه می شود.

در پایان این مراسم از ۲۰ تشکل و موسسه  برتر استان  با اهدا لوح سپاس تقدیر بعمل آمد

برگزاری نمایشگاه و بازدید از این نمایشگاه از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته ملی تشکل ها در استان بود.

بزرگداشت هفته ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی در ارومیه

.

بزرگداشت هفته ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی در ارومیه

کد خبر 87738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد