در رسانه | خانواده‌های دارای دو معلول چشم‌انتظار دریافت مسکن

ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول در بسیاری از شهرهای کشور با همکاری دستگاه های مختلف در حال انجام است که البته تاکنون ۱۴ هزار واحد هم تحویل داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی صبح قزوین؛ ساخت مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر یکی از مهم‌ترین برنامه هایی است که دولت با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی و کمیته امداد در دستور کار دارد.  طبق آخرین آمارهای اعلام شده توسط سازمان بهزیستی تاکنون ۱۴ هزار واحد مسکن به خانواده های دارای ۲ معلول در قالب همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن تحویل داده شده و ساخت مسکن رایگان برای خانواده ۳ معلول هم در دستور کار قرار گرفته است.

احداث واحد مسکونی برای این افراد از سال ۱۳۹۴ در تفاهم با سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مجلس و دولت آغاز شد. در ابتدا مقرر شده بود تا خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر از سوی سازمان بهزیستی معرفی شوند تا کار احداث ساختمان‌ها آغاز شود. 

اجرای این طرح در بسیاری از شهرها با توجه به مشکلاتی که اعضای این خانواده ها دارند بسیار حائز اهمیت است و به گفته بسیاری از این افراد اعطای مسکن توانسته بار بزرگی از مشکلات را از دوش آنها بردارد.هم اکنون احداث مسکن خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر به نهضتی تبدیل شده است که به گفته اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تداوم خواهد یافت‌.

نیکزاد در همین خصوص می گوید: ساخت واحدهای مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول با معرفی سازمان بهزیستی در ابتدا ۱۴۰۰۰ واحد بود و هم اکنون ۵۰۰۰ واحد جدید به این تعداد اضافه شده است. 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است از تداوم نهضت خانه‌سازی برای خانوارهای دارای دو معلول خبر داد.

وی با اشاره به اینکه میانگین احداث سالانه مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول۱۵۰۰ واحد است، گفت: در طرح ساخت واحدهای مسکونی برای خانوار دارای دو معلول، طراحی، اجرا و پرداخت هزینه ساخت برخی از واحدها با کمک حساب ۱۰۰ امام توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده است‌.

بر اساس تفاهم انجام شده وزارت راه و شهرسازی نیز در زمینه ارائه زمین مناطقی که دارای اراضی بوده همکاری مناسبی با بنیادها و نهادهای ذیربط در ساخت واحدهای مسکونی خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر انجام داده است.

بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در طراحی و ساخت واحدهای مسکونی رعایت تمامی اصول ایمنی از جمله قرار نداشتن بر روی گسل و اخذ تمهیدات لازم در خصوص مخاطرات فرونشست برای ساخت این واحدها در نظر گرفته می‌شود.همچنین سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان مکلف به ارائه خدمات مناسب و بهینه برای این دسته از متقاضیان هستند. نظارت بر اجرا و حسن انجام کار هم بر عهده بنیاد مسکن است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص متقاضیان جامانده در این طرح می گوید: خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر چنانچه از امکانات خانه‌دار شدن برخوردار نشده اند می توانند برای معرفی خود به سازمان بهزیستی مراجعه کنند و بعد از معرفی توسط سازمان بهزیستی ساخت مسکن برای آنها انجام خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال ۱۵۰۰ واحد مسکونی خانوارهای دارای دو معلول تکمیل و تحویل شود.

کد خبر 86689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد