برگزاری پنجمین جلسه هماهنگی دستگاههای زیر مجموعه استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اداره کل استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان از تبیین برخی از اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته در هفته بهزیستی امسال و خدمات ارائه شده به ولی نعمتان تحت پوشش در سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، پنجمین جلسه هماهنگی دستگاههای  استانی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با موضوع تبریک و گزارش هفته بهزیستیف ارج نهادن به تلاشها و خدمات ارائه شده به ولی نعمتان تحت پوشش، تشریک مساعی، تعامل و هم افزایی بین بخشی در ارتقاء سطح کیفی خدمات  به میزبانی مدیرکل و اعضای شورای معاونین بهزیستی در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار گردید.

در این جلسه رحیم زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن تبریک هفته بهزیستی وتقدیر از کلیه خدمات ارائه شده به مددجویان تحت پوشش و رفع مشکلات و نیازهای این افراد گفت: برگزاری جلسات هم افزایی و بین بخشی در بسیاری از موارد فواید متعددی به همراه دارد بطوریکه بعد از اتمام جلسات و انجام پیگیری های لازم شاهد گره گشایی از امورات مددجویان در سطح جامعه هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه خدمت به خلق و همنوع خیر و برکت را به همراه می آورد و این توفیق شامل همه دست اندرکاران نظام خصوصاً خدمتگزاران بی ادعا در مجموعه بهزیستی به خوبی مشاهده می گردد گفت: برای معرفی این خدمات و آگاهسازی آحاد جامعه نیازمند همراهی با دست اندرکاران حوزه روابط عمومی هستیم تا در انعکاس این فعالیتها برای مردم سهیم باشند.

 رحیم زاده در ادامه بر فرایند طرح ملی کالابرگ افراد تحت پوشش و نحوه استفاده از آن، انجام بازدیدهای مستمر از خانواده های تحت پوشش و رسیدگی به مطالبات آنها، تسهیل شرایط برخورداری و استفاده از تسهیلات بانکی و بهبود شرایط اشتغالزایی این عزیزان اشاره کرد.

در ادامه رضایی مدیرکل بهزیستی استان هم ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران با وفای آن حضرت  با اشاره به سالروز تاسیس سازمان بهزیستی کشور با شعار " برای مردم، برای به زیستن" و عنوان برنامه های افتتاح شده در هفته بهزیستی امسال گفت: ۳۱ واحد مسکن مددجویی، ۱۲۲ مورد اشتغالزایی، ۴ گروه همیار بانوان سرپرست خانوار، ۴ مورد مرکز مشاوره، ۶ مورد مرکز غیر دولتی در حوزه توانبخشی، ۲ مورد مرکز مثبت زندگی و انجمن پیشگیری از اعتیاد از جمله برنامه هایی بودند که امسال به همت شرکای اجتماعی و معاونین  و روسای ادارات بهزیستی، افتتاح و به بهره بردای رسید.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان این مطلب که در حدود ۴۴ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی بوده و از خدمات سازمان بهره مند می گردند اظهار داشت: خوشبختانه در سایه تلاشهای صورت گرفته و ارائه خدمات و همچنین آگاهسازی های لازم، تعداد افراد پشت نوبت دریافت مستمری به صفر رسیده است.

رضایی در بخش دیگر از سخنان خود از دیدار چهر به چهره در حدود ۱۱ هزار نفر از ولی نعمتان تحت پوشش  در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۲۷ خانواده با همراهی مسئولان در سطح شهرستان انجام شده است.

وی افزود: افزایش حق پرستاری، جذب مشارکتهای مردمی، رشد ۶۴ درصدی در بحث اشتغال، احداث ۲۰۰ واحد مسکن مددجویی از دیگر برنامه هایی هستند که در سال گذشته با جدیت و پشتکار تمامی شرکای اجتماعی و کارکنان پرتلاش بهزیستی به شکوفایی رسیده و برخی از موارد هم در حال انجام می باشند.

گفتنی است پس از اتمام نشست، مدیران استانی عضو شورای هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن بازدید از برخی از واحدها و معاونت های تخصصی با جمعی از کارکنان بهزیستی دیدار و هفته بهزیستی را تبرک گفتند.

کد خبر 86276

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد