در رسانه | " سازمانی برای به زیستن "

چهل و سومین سالگرد تشکیل سازمان بهزیستی بهانه ای بود تا مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با حضور در جمع خبرنگاران ضمن ارائه عملکرد یکساله این اداره کل ، پاسخگوی سئوالات اصحاب رسانه استان باشد.

به گزارش آساخبر فرگل صحاف ضمن اشاره به گرامیداشت هفته بهزیستی از ۲۴ تیر لغایت ۳۰ تیر خاطرنشان ساخت: "برای مردم ؛ برای به زیستن" شعاری است که برای هفته بهزیستی سال جاری انتخاب شده است.وی در ادامه به تشریح عملکرد یک ساله اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف پرداخت.

صحاف ، ساخت و تحویل ۱۴۱۳ واحد مسکن،۱۷۶۴۰ مورد اشتغال و تثبیت شغلی مددجویان و معلولین،صدور ۱۲۷ مجوز فعالیت از طریق سامانه کسب و کار،افزایش ۲۱۳.۲ درصدی میزان مبلغ مستمری،ورود بیش از ۱۸ هزار نفر افراد پشت نوبت به چرخه دریافت مستمری،ارائه تعداد ۳۵۸۲۲ مورد خدمت در مراکز اورژانس اجتماعی،ارائه ۶۹۵۲۱ خدمت مشاوره حضوری و ۱۴۰۹۹۰ مشاوره تلفنی و همچنین ارائه ۲۶۱۰۲ خدمت شبانه روزی به افراد معلول،سالمند ،فرزند بی سرپرست،افراد دارای اعتیاد و بیمارروانی مزمن در مراکز نگهداری سراسر استان را از جمله خدمات ارائه شده توسط اداره کل بهزیستی استان در طول خدمت دوره سیزدهم عنوان کرد.

وی تعداد خدمات ارائه شده توسط اداره کل بهزیستی استان را ۵۳ خدمت برشمرد و افزود:در حال حاضر ۷۴۶ نفر در این مجموعه شاغل بوده و ۹۳۶۱۶ خانوار از این اداره کل مستمری دریافت می کنند.به گفته ی این مقام مسئول همچنین ۸۳۱ مرکز با ۲۹۳۰ نیروی شاغل در حال فعالیت بوده و تعداد افراد  تحت پوشش بهره مند از کمک هزینه دانشجویی ۱۲۱۰ نفربا اعتبار ۷۸ میلیارد ریال می باشد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در ادامه تعداد فرزندان امدادبگیر از محل اعتبارات سازمان را ۱۶۰۵ نفر با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال و تعداد فرزندان هدایت شده به زندگی مستقل را ۲۵ نفربا هزینه اعتبار ۱۷.۵ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه تعداد ۱۸ مرکز اورژانس با سه زیر مجموعه و ۸ مرکز کاهش آسیب های اجتماعی در زمینه امور آسیب دیدگان اجتماعی چون مشاوره و راهنمایی،مداخله در بحران های خشونت علیه زنان،کودک آزاری،کودکان کار و خیابانی،زنان خشونت دیده ،همسر آزاری،دختران آسیب دیده ودر معرض آسیب و .. مشغول ارائه خدمات تخصصی نوین و نیز نگهداری می باشد یادآور شد: در این مراکز به حدود ۲۷۴۵۵ نفر خدمت در زمینه پاسخگویی به خط ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی،نگهداری در مراکز دولتی و غیر دولتی راه نوین،ندای مهر،خانه امن،کودکان خیابانی خدمات رسانی گردیده است.

صحاف همچنین در خصوص اجرای طرح ۲۰۲۰ در استان نیز ابراز داشت: طرح توانمند سازی و تحول اجتماع محور در محلات کم برخوردار استان (طرح ۲۰۲۰) شامل شهرستان های اهر،میانه،مراغه،چاراویماق و هشترود به اجرا در آمد.

وی تامین ۲۹۰۶۸ قلم وسایل کمک توانبخشی، خرید خدمات توانپزشکی و دندانپزشکی برای ۷۰۰ نفر، تامین کمک هزینه ارتز و پروتز برای ۶۲۰ نفر و کاشت حلزون و تعمیر تجهیزات برای ۱۰۲ نفر را از جمله خدمات ارائه شده در دفتر روزانه توانبخشی برشمرد و در تشریح عملکرد معاونت امور پیشگیری اظهار داشت:معاونت امور پیشگیری به عنوان یکی از معاونت های سازمان بهزیستی از سال ۱۳۷۵ با هدف پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی راه اندازی و در قالب چهار دفتر تخصصی پیشگیری از معلولیت ها ،پیشگیری در امور اعتیاد، پیشگیری از بحران های خانوادگی با انجام مداخلات مشاوره و راهنمایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدام به ارائه خدمات به جامعه هدف می کند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اجرای برنامه های پیشگیری از تنبلی چشم ، غربالگری تشخیص و مداخله به هنگام شنوایی، برنامه پیشگیری از تولد نوزادان دارای اختلالات ژنتیکی و طرح ملی رصد آسیب های اجتماعی از جمله فعالیت های انجام شده در حوزه پیشگیری از معلولیت هاست اضافه کرد:اشتغالزایی برای ۴۹۲ نفر بهبود یافته و بهره مندی ۲۹۸۶ نفر از یاری برگ از جمله خدامت ارائه شده در حوزه پیشگیری از اعتیاد است.

وی در ادامه در خصوص توانمندسازی و اشتغال جامعه هدف خاطرنشان ساخت:در بحث توانمند سازی جمعیت هدف و با هدف تسهیل گری اشتغال معلولین و مددجویان بهزیستی استان ضمن فراهم نمودن امکان برخورداری از خدمات آموزشی و آماده سازی شغل برای ۶۱۷۸ نفر با مبلغ ۴۲۳ میلیارد تومان در کنار حفظ کسب و کار، اقدام به ایجاد اشتغال پایدار نمودیم.

صحاف در خاتمه سازمان بهزیستی را سازمانی پیش رو در خصوصی سازی عنوان و اظهار کرد:اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی با تعداد ۸۳۱ مرکز و ۲۹۳۰ نیروی شاغل یافته در مراکز و موسسات غیر دولتی بعنوان سازمان پیش رو در خصوصی سازی و اشتغال بکار نیروی انسانی محسوب می گردد.

کد خبر 85786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد