🔸حضور مدیر کل بهزیستی لرستان در برنامه رادیـــــویی مردم و مسئولین بمناسبت هفته بهزیستی و چهل و سومین سال تاسیس سازمان بهزیستی

همایون عمودی زاده از پرداخت دو میلیارد و پانصد میلیون تومان در بحث ژنتیڪ بمنظور پیشگیری از تولد فرزندان معلول خبر داد و افزود، با توجه به هزینه بر بودن این آزمایشات سازمان بهزیستی این مسئولیت را بر عهده گرفته است و تمام و کمال برای خانواده ها پرداخت می کند.

۱۰۸ میلیارد تومان کمک شرکای اجتماعی به بهزیستی لرستان است [] انجام ۱۷۰ فعالیت درحوزه های مختلف [] پرداخت ۷۱ میلیاردتومان بلاعوض به جامعه هدف

به گزارش روابط عمومی و پایگاع اطلاع رسانی بهزیستی لرستان، همایون عمودی زاده درنشست خبری  که به مناسبت هفته بهزیستی انجام شد گفت: بهزیستی لرستان سال گذشته ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از بنیاد برکت و ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نقدی از بنیاد مستضعفان در حوزه مشارکت‌های مردمی جمع آوری کرده و همچنین سال گذشته ۱۱ هزار بسته سبد معیشتی از بنیاد مستضعفان دریافت کرده است.

عمودی زاده یادآورشد:نخستین سند جامع شورای سالمندی برگرفته از برنامه سند تحولی دولت سیزدهم توسط استاندار به مناسبت هفته بهزیستی در لرستان رونمایی شد که این حتی در سازمان بهزیستی کشور نیز تدوین نشده است.

وی افزود: این سند طی برنامه سه ساله شرح وظایف ۲۰ دستگاه اجرایی استان در مورد سالمندان را مطرح کرده تا بر اساس نیاز به آنها رسیدگی شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: این سازمان در استان در زمینه مهارت اجتماعی که در گذشته ضعیف بوده نیز رتبه خوبی کسب کرده ودر رابطه با فناوری رتبه متوسط داشت که به خوب تبدیل شده ودر حوزه فضای مجازی نیز در مرحله ای است که نیاز به نرم افزارهایی دارد.

 وی رویکرد اصلی سازمان بهزیستی لرستان را توانمندسازی دانست و افزود: قبل از سال ۱۴۰۰ کل اعتبار تحصیلات اشتغال زایی مددجویان ۸۰ میلیارد تومان بود که امروز این مبلغ به ۳۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و ۳۱۸ میلیارد تومان آن نیز وصول شده که معادل بیش از ۹۰ درصد پرداخت تسهیلات می‌باشد.

عمودی زاده یادآورشد: پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در سازمان بهزیستی با هدف ایجاد اشتغال پایدار می‌باشد که بر اساس نیازسنجی استعدادیابی، مشاوره‌های شغلی و مهارت آموزی از طریق فنی و حرفه‌ای انجام شده است.

وی افزود: از طرفی بیمه سهم کارفرمایی مددجویان  پرداخت شده به گونه‌ای که این بیمه تا زمانی که مددجو اشتغال نداشته باشد، پرداخت نمی‌شود و باید کد کاربری تامین اجتماعی داشته باشد و این نشان دهنده آن است که اشتغال پایدار است.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: تسهیلات بانکی قرض الحسنه در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد که به ازای آن از جامعه هدف سازمان بهزیستی به کارگیری می شود و علاوه بر بیمه ۲۳ درصد کارفرمایی در صورت عدم انجام کار، تا ۵۰ درصدبیمه به کارفرما پرداخت می‌شود که این دلیل استقبال کارفرما از این اقدام است.

وی افزود: بیش از ۱۷۰ فعالیت در زمینه‌های متعدد اجتماعی شامل کودک آزاری، همسایه آزاری، سالمند آزاری، دختران فراری، آسیب دیدگان اجتماعی، طلاق، خودکشی وغیره توسط بهزیستی انجام شده است.

عمودی زاده به ازدواج مددجویان اشاره کرد و یادآورشد: از سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۰ یک مورد کمک هزینه ازدواج پرداخت نشده بود در حالی که تا اکنون  پنج میلیارد تومان اعتبار به ۹۵۶ نفر  و حدود ۳۵۰ نفر نیز هزینه جهیزیه به آنها پرداخت شده و هیچ پشت نوبت پرداخت جهیزیه در لرستان موجود ندارد.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر پشت نوبت دریافت مستمری بودند که اکنون با عنایت دولت سیزدهم حتی یک نفر پشت نوبت دریافت مستمری نیست و این حاصل زحمات همه پرسنل سازمان بهزیستی است.

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت:مجموع حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی و حق پرستاری خانواده محور در مجموع یک هزار و۷۰۰ نفر تحت پوشش سازمان بوده که اکنون حدود ۲هزار نفر یعنی بیش از معادل ۴۳ سال گذشته به آن اضافه شده که ماهیانه نیز به آنها مستمری پرداخت می‌شود.

وی افزود: حق پرداخت وسایل بهداشتی یک هزار و ۶۰۵ نفر ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان و بیش از پنج هزار نفر از کمک هزینه نقدی و وسایل بهداشتی استفاده می‌کنند.

عمودی زاده ودیعه مسکن مددجویان را مهم‌ترین مشکل اساسی جامعه هدف سازمان بهزیستی دانست و یادآورشد: تاکنون ۷۱ میلیارد تومان بلاعوض به جامعه هدف با سرانه ۲۰ میلیون تومان پرداخت شده و به صورت بلاعوض حدود ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه چهاردرصد به آنها پرداخت شده است.

وی افزود: امسال نیز ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه کم بهره تامین اعتبار شده که تا پایان شهریور ماه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان به بحث فرزند خواندگی اشاره کرد و بابیان اینکه هدف این است که مراکز نگهداری کودکان در استان به صفر برسد گفت: حدود ۵۹۸ نفر از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست نزد خانواده های جایگزین ساماندهی شدند و ۱۹ نفر در سال ۱۴۰۱ و سه کودک معلول از لرستان در برنامه اخیر در آغوش سیمرغ با حضور رئیس جمهور به فرزند پذیری واگذار شدند.

وی افزود: بهزیستی لرستان حدود ۶۰ مرکز کمپ ترک اعتیاد دارد که انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه همکاری داشته باشند و مراکز ترک اعتیاد راه اندازی کنند.

 عمودی زاده یادآورشد: سازمان بهزیستی لرستان در راستای کمک به جوانی جمعیت، یک هزارو ۹۱۰، ۲ قلو و ۸۸ سه قلو تحت پوشش دارد که برای ۲قلوها تا دهک هفت به ازای هر ۲قلو ماهانه ۲ میلیون و۷۰۰ هزار تومان تا سن ۶ سالگی و برای هر سه قلو ۲ میلیون تومان پرداخت می‌کند.

وی افزود:همچنین علاوه بر آن در صورتی که پدری بیکار باشد با داشتن فرزند ۲قلو تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و در صورت مستاجر بودن تا ۲۰ میلیون تومان بلاعوض به وی تعلق می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت:تامین و تشریح خدمات بهزیستی با کمک و همکاری خبرنگاران به عنوان زبان گویای مردم به خدمات رسانی این سازمان به معلولان و جامعه هدف کمک شایانی می‌کند.

عمودی زاده افزود: تعداد ۹ هزار زن سرپرست خانوار علاوه بر دریافت مستمری خدمات دیگری نیز از سوی سازمان بهزیستی به آنها ارائه می‌شود.

کد خبر 85735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد