مراکز بهزیستی بهترین مکان برای توزیع نذورات مردمی در ماه محرم

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: مراکز بهزیستی بهترین مکان برای توزیع نذورات مردمی در ماه محرم در سطح استان هستند.

سید صادق میرئی ‌ با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: خیرین، نیکوکاران، دفاتر مراجع عظام تقلید، اماکن و بقاع متبرکه، صاحبان صنوف و صنایع و مدیران استان همیشه و در تمام مناسبت‌ها همراه بهزیستی و حامی جامعه هدف ما بوده‌اند به‌طوری‌که در 3ماهه اول سال 1402 بیش از 240  میلیارد ریال به مراکز بهزیستی کمک و مشارکت مردمی صورت‌گرفته است که بیش از 90% این رقم را کمک‌های غیرنقدی شامل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قم ضمن  عرض تسلیت این ایام خاطرنشان کرد شیعیان و محبان سرور و سالار شهیدان در این ایام در کنار عرض ارادت به محضر اهل‌بیت (س) با نذورات و اطعام و قربانی و توزیع سبدهای غذایی و خواروبار به یاری نیازمندان می‌شتابند که بهترین محل برای انجام این امور خیر و سنت حسنه ، مراکز شبانه‌روزی و روزانه بهزیستی استان اعم از خانه‌های سالمندان، آسایشگاه‌های معلولین، مراکز نگهداری بیماران روانی مزمن، شیرخوارگاه و خانه‌های نگهداری فرزندان بهزیستی، کمپ‌های درمان معتادان و... است و بهزیستی قم به‌عنوان واسطه خیر بین نیکوکاران و نیازمندان واقعی آماده هدایت خیرین به این مراکز است.
میرئی  با اشاره به سیره معصومین خصوصاً حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در یاری و کمک به نیازمندان و ایتام و... خاطرنشان کرد یکی از برکات توزیع مناسب و سازمان‌یافته نذورات مردمی در ماه محرم گسترش عدالت اجتماعی و کاهش فقر و آلام دردمندان است و شاید به‌جای توزیع معمول نذورات با توزیع هدفمند از طرف مؤمنین معزز، هیات، مساجد و حسینیه‌ها بتوانیم در جهت رفع مشکلات گروهی از همشهریان خود گامی مؤثرتر برداریم.

مدیرکل بهزیستی قم ضمن قدردانی از ائمه جماعات مساجد، مداحان و ذاکرین اهل‌بیت، وعاظ و خطبا و صاحبان منبر و تریبون در این ایام، دعوت کرد این عزیزان با مراجعه به مراکز بهزیستی در سطح استان ضمن مشاهده خدمات و فعالیت‌های بهزیستی و حجم نیازها و کمبودها با رویکرد گسترش خیر جمعی همگان را به مشارکت در امور بهزیستی و انجام وظایف اجتماعی خود متذکر شوند و بانیان و خیرین محلات و مناطق شهر را جهت  تأمین جهیزیه دختران نیازمند، تعمیر مسکن معلولین و مددجویان، تهیه لوازم سرمایشی، رفع مشکلات معیشتی زنان سرپرست خانوار و مددجویان از کارافتاده و خانواده معتادان در حال درمان هدایت کنند.

لازم به ذکر است: مردم نوع‌دوست استان می‌توانند با تماس با شماره همراه ۰۹۱۰۹۰۷۳۲۰۵ کمک‌های و نذورات خود را به دست نیازمندان برسانند همچنین برای پرداخت نقدی درگاه #۹۰۹۰*۷۲۴* و شماره کارت 6367957076182588 در نظر گرفته شده است.


 

کد خبر 85549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد