تک تک آحاد جامعه از خدمات بهزیستی بهرمند می شوند

نشست مدیران دستگاه های تابعه وزارت رفاه به مناسبت هفته بهزیستی در محل سالن شهید ارشاد بهزیستی استان کرمان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان نشست مدیران دستگاه های تابعه وزارت  رفاه به مناسبت  هفته بهزیستی در محل سالن شهید ارشاد بهزیستی استان کرمان برگزار شد .

در ابتدای این نشست علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به وظایف و ماموریتهای بهزیستی اظهار داشت : حدود ۱۰ درصد از جمعیت استان به صورت مستقیم و عیرمستفیم در حال دریافت خدمات از بهزیستی هستند.

وی افزود : کرمان جزء استان‌هایی است که خدمات آن حداقل استانداردها را دارا می باشد و سعی کرده ایم بهترین خدمات را در حد مقدورات و امکاناتمان به جامعه هدف ارائه کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: در سالهای گذشته شرکت‌های اقتصادی و خیرین کمک ها و خدماتی را  به بهزیستی ارائه می‌کردند اما در چندسال اخیر مؤسساتی که با ما تعامل داشتند و بخش اعظم هزینه‌های خدمات ما از محل کمک‌های خیرین و شرکت‌های اقتصادی پرداخت می‌شد، کمتر شده و بهزیستی از این بابت دچار مشکل شده است.

او با بیان این مطلب که ۲۵۰ مرکز شبانه روزی در استان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: خدمات بهزیستی شامل تک تک آحاد جامعه می شود

وحیدزاده همچنین از اعضای شورای رفاه خواست تا در حل مشکلات مراکز بهزیستی یاریگر این اداره کل باشند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این نشست اظهارکرد: از ابتدای امسال در شرکت‌های خودروسازی بم حدود ۱۵۰۰ نفر مشغول به کار شدند ۳۵ هزار نیرو تا ۱۴۰۵ در شرکت‌ها ی خودروسازی شرق استان مشغول به کار خواهند شد و کمبود نیرو یکی از دغدغه‌های آنها بود.

مجتبی مصباح درشورای رفاه استان کرمان که به مناسبت هفته بهزیستی تشکیل شده بود با تبیین اهمیت خدمات بهزیستی گفت: هیچکدام از ما واقف به خدمات و تلاشهای بهزیستی نیستیم اما کافی است تا یکی از مراکز نگهداری بهزیستی تعطیل شود آنوقت میبینیم کهچه مصائبی را برای جامعه به دنبال خواهد داشت

وی در مورد صندوقهای بازنشستگی استان گفت : حدود ۱۹ صندوق بازنشستگی در کشور داریم که مقرر است آنها یکسان‌سازی شود.

او با اشاره به شرکت مس درآلو بیان کرد: با فعالیت این شرکت، به نظر می‌رسد ظرف سه سال آینده در شهرستان رابر نیروی متقاضی به کار نداشته باشیم.

مصباح با اشاره به مونتاژ خودروها در بم عنوان کرد: خودروسازان مستقر در شرق استان در حال سوق یافتن به سمت اقتصادی و بومی‌سازی خودروها هستند.

او درباره حوزه تعاون نیز گفت: تعاونی‌های استان کرمان در حوزه صادرات خوش درخشیده‌اند.

محمود شیخ‌شعاعی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان نیز در شورای رفاه استان کرمان اظهار کرد: ۴۹ درصد مردم استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از میانگین کشوری کمتر است و در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۵.۲ درصد تعداد بیمه‌شدگان استان افزایش یافته است.

وی گفت: قبل از انقلاب حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش انواع بیمه‌ها بودند اما در حال حاضر به حدود ۷۰ درصد رسیده است.

شیخ‌شعاعی از افزایش یک درصدی کارگاه‌های استان کرمان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: ۲۶ شعبه اصلی و هشت کارگذاری و ... داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان ادامه داد: ۱۳۲ هزار مستمری‌بگیر در استان داریم که با خانواده‌هایشان بیش از ۳۰۰ هزار نفر می‌شوند. ضمن آنکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی از هوشمندسازی تامین اجتماعی سخن به میان آورد و اظهار کرد: ۵۷ خدمت از تامین اجتماعی در بستر اپلیکیشن "تامین من" ارائه می‌شود.

شیخ شعاعی خط قرمز تامین اجتماعی را نارضایتی بیمه‌شدگان دانست و بیان کرد: تامین اجتماعی استان کرمان در سه ماهه اول امسال در شاخص رضایتمندی ارباب رجوع رتبه اول را در بین سازمان‌های تامین اجتماعی کل کشور کسب کرده است.

محمد سلیمانی مدیرعامل صندوق بازنشستگی استان کرمان نیز در این نشست گفت: حدود ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمان بازنشسته هستند.

او با انتقاد از مدیران کلی که به بازنشستگان بی‌توجه هستند، اظهار کرد: بی‌توجهی به جامعه بازنشستگان درد آور است. و همه ما باید بدانیم که بازنشستگان ما سزاوار شایسته ترین تقدیر ها می باشند

در ادامه این نشست اعضای دیگر شورای رفاه استان به اظهار نظر و گفت و گو پرداختند.

کد خبر 85090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد