دیدار مدیرکل بهزیستی استان با گروه‌های خودیار در طرح تاک روستای سـرونـو

بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان، به‎همراه معاون و کارشناس‌مسئول دفتر زنان معاونت اموراجتماعی بهزیستی استان و همچنین جسیم مصطفوی مدیرعامل مؤسسه و طرح تاک، با بانوان ساکن روستای سرونو که در گروه‌های خودیارِ طرح تامین مالی خرد، عضو هستند دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه؛ مجری این طرح که مؤسسه تاک است از سال ۱۳۹۳ در این روستا فعالیت دارد.
در این دیدار صمیمی که در مسجد قمر بنی هاشم(ع) روستای سرونو رقم خورد، ابتدا سمیه نوری رابط مؤسسه، گزارشی از اقدامات انجام شده در مدت فعالیت این طرح در این روستا ارائه کرد و سپس زنان حاضر توضیحاتی در خصوص دریافت وام، چگونگی استفاده از وام دریافتی، نحوه بازپرداخت و استفاده از آن و همچنین عملکرد گروه‌ها توضیحاتی ارائه دادند.
۶۳ گروه در بخش سرفیروزآباد در طرح تاک فعالیت دارند و از تسهیلات بدون ضامن بانک کشاورزی بهره‌مند شده‌اند.


در راستای اصل ۲۱  و ۲۹ قانون اساسی؛ قانون تامین زنان و کودکان با هدف آموزش در زمینه توانمندسازی ایجاد و توسعه کسب و کارهای خرد و بهبود معیشت همچنین کاهش فقر قابلیتی خانواده‌ها با مشارکت سازمان بهزیستی، بانک کشاورزی و مؤسسه بین‌المللی توسعه خدمات مالی خرد موسوم به تاک، برنامه تامین مالی خرد از سال ۹۰ با ۲۰ گروه خودیار در استان کرمانشاه اجرا شد. این برنامه وارد سومین فاز خود (۱۴۰۰_۱۴۰۲) شده است . جامعه هدف برنامه زنان می‌باشد. از ابتدای طرح تا کنون  ۵۲۰ گروه خودیار با عضویت ۷۵۰۰  نفر در استان تشکیل شده است.  این طرح با رویکرد توانمندسازی و سطح اول پیشگیری، تمامی زنان و دختران مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته حاشیه شهر را هدف خود قرار داده است. گروه‌ها از طریق مشارکت فردی و  تسهیلات بدون ضامن و وثیقه بانک کشاورزی مبادرت به ایجاد کسب و کار خرد و خانگی می‌نمایند. در حال حاضر ۲۸۷ گروه موفق به دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی شده‌اند. ‌گروه‌ها از طریق آموزش فرایند پس‌انداز و مدیریت منابع، راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی را فرا می‌گیرند. 
استان کرمانشاه یکی از استان‌های پیشرو در جذب تسهیلات بانک کشاورزی با مبلغ بیش از  ۲۲۴ میلیارد ریال در دهه گذشته بوده است.

برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید

کد خبر 84125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد