۱۲۳ بهزیستی آماده مداخله در بحران است 

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان در برنامه تلویزیونی گجه لر همراه با تیم خدمات سیار ۱۲۳ اظهار کرد: برنامه اورژانس اجتماعی تلفیقی از مداخله در بحران های ، فردی ، خانوادگی و اجتماعی ، خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ ، خودروهای خدمات سیار اورژانس خدمات اجتماعی و پایگاه خدمات  اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان مریم کرمی در برنامه تلویزیونی شبکه اشراق گفت: دستیابی سریع به آمار و اطلاعات و امکان گزارش‌گیری های مستمر ‌به منظور استفاده در تصمیم گیری های دوره‌ای یا کلان از مزایای سامانه اورژانس اجتماعی است .

وی افزود: مداخلات بهزیستی می تواند در توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آنها به زندگی سالم نقش مهمی را ایفا کرده و بسیاری از خشونت های خانگی و آسیب های اجتماعی با مداخله تیم کارشناسی خط ۱۲۳ و خدمات سیار مرتفع می گردد .

این مسئول بیان کرد: ارائه خدمت در اورژانس اجتماعی به دو شکل خودمعرف و ارجاعی (از سوی خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ ، خدمات سیار اورژانس اجتماعی، سایر مراکز بهزیستی، مراجع قضایی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی) و به شکل سرپایی و نگهداری است.

وی یادآور شد: خدمات مددکاری، روان شناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی از جمله خدمات اورژانس اجتماعی است که بازگشت به خانواده از مهمترین اهداف آن است ولی در صورت نیاز آسیب دیدگان اجتماعی به مراکز زیر مجموعه امور آسیب دیدگان اجتماعی با توجه به شرایط مراجع  ارجاع می شوند.

گفتنی است خط تلفن ۱۲۳بهزیستی استان زنجان همه روزه و بصورت ۲۴ ساعته آماده دریافت تماس های عموم و مداخله در بحران است.

کد خبر 84014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد