بهبود کامل ۳۰ درصد از معتادان متجاهر

حوزه/ مدیر اجرایی مؤسسه خیریه حامیان و کمپ ماده ۱۶ از بهبود کامل ۳۰ درصد معتادان متجاهر در این مرکز خبر داد.

سعید تافته در حاشیه مراسم تقدیر از بهبودیافتگان از دام اعتیاد که در مرکز درمان و نگهداری و کاهش آسیب ماده ۱۶ استان قم در قمرود به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی ماده ۱۶ استان قم محل نگهداری شبانه‌روزی معتادان متجاهر استان است که از طریق دستور مقام قضائی استان به این مرکز ارجاع می‌شود.

وی با بیان این که ظرفیت مرکز ۳۰۰ نفر است، ابراز داشت: این مرکز از سال ۹۳ تأسیس شده و تاکنون حدود ۷ هزار نفر خدمات دریافت کرده‌اند و در کوتاه‌مدت ۳۰ درصد از افرادی که از این مرکز بهبود پیدا می‌کنند سراغ مواد مخدر نمی‌روند.

تافته مراسم تقدیر از بهبودیافتگان از دام اعتیاد را مورد توجه قرارداد و بیان داشت: این برنامه به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار و در طی این مراسم تعدادی از بهبود یافتگان این مرکز مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

وی افزود: در کنار موضوعات روان‌شناختی و مددکاری مرکز به اشتغال افرادی که در این مرکز بستری هستند، تأکید دارد و افراد مشغول به حرفه نیز می‌شوند.

تافته ابراز داشت: این افراد در رسته‌های شغلی مانند قالیبافی، صندل دوزی و تولید کفش نه‌تنها آموزش‌های لازم را می‌گیرند؛ بلکه می‌توانند بعد از بهبودی در همین حرفه کسب درآمد کرده و از شغل خوبی نیز در جامعه برخوردار باشند که این مهم در حال حاضر در حال انجام است.

وی با بیان این که در درمان بلندمدت این افراد باید نهادهای مختلفی باید در کنار هم قرار بگیرند، تأکید کرد: مهم‌ترین نقش را در بهبود کامل این افراد خانواده ایفا می‌کند به‌طوری‌که خانواده به‌عنوان یک نهاد اصلی نقش غیرقابل‌انکار دارد.

مدیر اجرایی مؤسسه خیریه حامیان و کمپ ماده ۱۶ تصریح کرد: درمان اعتیاد چندوجهی است و چون یک موضوع اجتماعی است همه نهادها باید وارد عمل شوند و در این میان انتظار می‌رود شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان در این زمینه بیش‌ازپیش در استان قم فعال شوند.

کد خبر 82944

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد