کمیته تخصصی استاندارد سازی خدمات سازمان بهزیستی تشکیل می شود

نشست مشترک صبح امروز میان سازمان بهزیستی کشور و معاونت ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران برگزار و مقرر شد کمیته تخصصی با حضور متخصصان دو دستگاه برای استانداردسازی خدمات سازمان بهزیستی تشکیل شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری در نشست با احسان ساده معاون ارزیابی کیفیت و مدیران سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه ۷ میلیون ۴۰۰ هزار نفر از خدمات سازمان بهزیستی در سراسر کشور بهره مند هستند، گفت: تمام تلاش ما این است خدمات ارزنده  با بهترین کیفیت و با استاندارد لازم به جامعه هدف ارائه شود.

وی با اشاره به حوادث جاده ای در کشور گفت: عدم توجه به استاندارد های اجباری در خودروها، جاده ها و راه ها حوادث زیادی را رقم میزند و افراد زیادی دچار حادثه و معلولیت می شوند.

قادری به عزم جدی سازمان بهزیستی برای استاندارد سازی خدمات اشاره کرد و افزود: بهای تمام شده خدمات را یکی از مهمترین موضوعات برای ارتقای کیفیت خدمات و برنامه ریزی در سازمان بهزیستی عنوان کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ماده دو قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: مناسب سازی مختص به افراد دارای معلولیت نیست و همه افراد جامعه می توانند از آن بهره مند شوند و لازم است استانداردهای مناسب سازی امکان عمومی و خودرو ها برای بهره گیری همه  در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ هزار مددجو در مراکز توانبخشی سازمان بهزیستی خدمات نگهداری دریافت می کنند، گفت: ضرورت استاندارد سازی خدمات توانبخشی در بخش های مختلف و ارزیابی بهای تمام شده خدمات در همه مراکز بهزیستی وجود دارد.

قادری همچنین از تشکیل کمیته ای برای بررسی استاندارد سازی خدمات و موضوعات مختلف سازمان بهزیستی خبر داد و افزود: به منظور استانداردسازی و اولویت بندی خدمات، دستورالعمل ها و فرایندهای خدمت رسانی بخش های مختلف سازمان بهزیستی به جامعه هدف و افراد تحت پوشش و همچنین تدوین تفاهمنامه مشترک در دستور کار این کمیته خواهد بود.

خدمات بهزیستی استانداردسازی و ارزیابی انطباق می‌شود
 احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست اعلام کرد: در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران، استانداردسازی و ارزیابی انطباق در حوزه خدمات بهزیستی و توانبخشی در اولویت  قرار دارد.

 احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت در این نشست با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد گفت: بند ۳ این قانون همه دستگاه‌های اجرایی را موظف دانسته تا استانداردهای تخصصی دستگاه مربوطه را تدوین، اجرا و نظارت کنند.
ساده، توجه به حوزه خدمات به ویژه خدمات ارائه شده در سازمان بهزیستی را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: استانداردهای تدوین شده در حوزه خدمات بهزیستی متناسب با نیاز جامعه در شورای عالی استاندارد قابلیت تبدیل به استاندارد اجباری را دارد و در آن صورت اجرای آن الزام قانونی خواهد بود.
وی با بیان اینکه برخی از خدمات ارائه شده در سازمان بهزیستی کشور دارای استاندارد ملی هستند گفت: در صورتی که استانداردهای موجود در سازمان بهزیستی کشور نیاز به بازنگری داشته باشد این امکان برای پیاده سازی هرچه بهتر و اثربخش استانداردها از سوی سازمان ملی استاندارد ایران وجود دارد.
معاون ارزیابی کیفیت، یادآور شد: سازمان ملی استاندارد ایران، به عنوان مشاور در کنار سازمان بهزیستی کشور برای تعیین شاخص های استاندارد اولویت دار و تبدیل آن به استانداردهای ملی خواهد بود.
 ساده با بیان اینکه در تدوین و پیاده سازی استانداردها، علاوه بر ایمنی، رفاه عمومی نیز مدنظر قرار دارد، اظهار داشت: نیازهای سازمان بهزیستی کشور در الزامات استاندارد سایر دستگاه‌های خدمات رسان مرتبط لحاظ می شود تا این عزیزان از خدمات شایسته و با کیفیت بهره مند شوند.
ساده ابراز امیدواری کرد، با تشکیل کارگروه مشترک بتوانیم گام های موثری را در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به جامعه به ویژه افرادی که تحت پوشش‌ مراکز بهزیستی قرار دارند برداریم.

کد خبر 82773

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =