200 واحد مسکونی برای مددجویان استان قم ساخته می‌شود

روند اجرای تفاهم‌نامه میان بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی به‌منظور ساخت 200 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در استان قم مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، سید صادق میره‌ای مدیرکل بهزیستی استان قم، داریوش بلدی مدیرکل بنیاد مسکن استان، قربانی کرم نماینده بنیاد مستعضفان و یوسف رشیدی معاون مسکن کمیته امداد استان به منظور بررسی عملکرد و روند پیشرفت تفاهم‌نامه‌های فی مابین جهت تأمین مسکن محرومین استان در سالن جلسات بنیاد مسکن گردهم آمدند.

در این جلسه مدیرکل بنیاد مسکن استان قم رسالت اصلی این نهاد را کمک به محرومین و تامین مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه دانست و گفت: رسیدگی به محرومین و مستضعفین، توسعه عدالت اجتماعی، بستر سازی برای سازندگی کشور از جمله نکات اساسی است که گستره این ماموریت از جانب امام راحل بر عهده این نهاد مقدس گذاشته شده است.

وی گفت: نهادهای حمایتی به عنوان دستگاه های خدمات رسان و مؤثر در حمایت از اقشار محروم و کم درآمد جامعه، منشاء خدمات و برکات فراوانی بوده اند و بنیاد مسکن تلاش خواهد نمود در زمینه تامین مسکن محرومین گام های مطلوبتری برداشته شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان به انعقاد تفاهم نامه اجرای طرح احداث مسکن مددجویان بین بنیاد مسکن،کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: سیاستگذاری، برنامه ریزی، سازماندهی، حمایت، هدایت و هماهنگی اقتضایی مورد نیاز مبنی بر تهیه مسکن مناسب برای اقشار کم درآمد از اهمیت ویژه ای برخوردار است که امیدواریم با هماهنگی و تعامل بیشتر نهادهای حمایتی این امر محقق گردد.

وی گفت: در تفاهم نامه مشترک بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان جهت ساخت 20 هزار واحد مسکونی در سطح کشور در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر, سهمیه استان 50 واحد می باشد.که تمامی متقاضیان جهت دریافت تسهیلات طرح ویژه به بانک های عامل معرفی شده و نسبت به انعقاد قرارداد شروع عملیات اجرایی اقدام نموده اند.

بلدی ادامه داد: تسهیلات پرداختی به متقاضیان این تفاهمنامه در قالب طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی مطابق با اعتبار ابلاغی به مبلغ 200 میلیون ریال ، پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض ، ۱۰ تن سیمان و ۲ تن میلگرد رایگان توسط بنیاد مستضعفان برای هر واحد مسکن روستایی است و در همین راستا 320  تن سیمان رایگان و 84 تن میلگرد رایگان بین متقاضیان توزیع شده است.

لازم به ذکر است تعداد متقاضیان تحت پوشش بهره مند از تفاهمنامه های فی مابین 200 متقاضی است، و برای سایر نهادهای حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی) با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه های مشترک جهت احداث واحد مسکونی مقاوم در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر نسبت به شناسایی، تشکیل پرونده و معرفی متقاضیان به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات طرح ویژه و شروع عملیات اجرایی اقدام گردیده است.

کد خبر 82408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد