در رسانه | حمایت‌ از کودکان کار و خیابانی با هدف امیددهی و توانمندسازی

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: اصلی‌ترین هدف از حمایت‌های اجتماعی کودکان کار و خیابانی، امیددهی، آموزش و توانمندسازی است.

به گزارش ایکنا از اردبیل، حامد رضایی، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، ۲۲ خردادماه، در مراسم روز جهانی مبارزه با کار کودک، از حمایت‌های روانی و اجتماعی کودکان کار و خیابانی با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.  وی افزود: مراسم روز جهانی مبارزه با کار کودک همه ساله مصادف با ۱۲ ژوئن توسط مجموعه بهزیستی و با همکاری دستگاههای عضو ستاد ساماندهی کودکان کار و خیابانی برگزار می‌گردد و امسال هم این مراسم با همت و همراهی اکثر دستگاه‌های عضو، من‌جمله دادگستری، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، موسسه خیر اندیشان پارسا و اداره کل بهزیستی استان در محل فرهنگ‌سرای بانوان برگزار گردید.

مدیرکل بهزیستی استان در این مراسم با اشاره به برخی از خدمات و حمایت‌های صورت گرفته به کودکان کار و خیابانی و خانواده های آنان خصوص کودک کار و خیابانی گفت: یکی از مسائل مهمی که ما در سطح استان با آن مواجه هستیم بحث کودکان کار و خیابانی هست که طبق تعاریف، هرکودک زیر ۱۸ سال که در خیابان‌ها شغل‌های کذب دارند و از این طریق خود و بعضا خانواده‌های خودشان را حمایت می‌کنند کودک کار و خیابانی نامیده می‌شود. رضایی با اظهار این مطلب که گشت‌های سیار بهزیستی با همکاری شهردرای اردبیل کودکان کار و خیابانی را جمع‌آوری و نسبت به ساماندهی آن‌ها اقدام می‌نمایند گفت: این کودکان در ابتدا بعد از جمع‌آوری به مراکز نگهداری و حمایت از کودکان کار سپرده می‌شوند که در نوبت اول پس از شناسایی تحویل خانواده‌ها داده می‌شوند.

وی افزود: در صورت جمع‌آوری در نوبت‌های بعدی به مدت ۲۱ روز در خانه‌های آموزشی و حمایتی نگهداری شده و پس از طی این مدت، آموزش‌های متناسب با شرایط کودکان از قبیل مشاوره‌های روان‌شناختی، خودمراقبتی، آشنایی با انواع آسیب‌های احتمالی، سوء استفاده‌های متعدد و غیره ارائه می‌شود که در نهایت بعد از اقدامات تخصصی و مداخله‌ای به آغوش خانواده‌های خود برمی‌گردند.

وی با بیان اینکه در سطح استان سه مرکز حمایتی و مراقبتی از کودکان کار و خیابانی وجود دارد تصریح کرد: یک مورد از این مراکز به‌صورت شبانه روزی و دو مورد هم به‌صورت روزانه خدمات متعدد و مختلفی به کودکان کار و خیابانی و خانواده‌های آنان ارائه می‌دهند. مدیرکل بهزیستی استان خاطر نشان کرد: هم اکنون در سطح استان بالای ۱۲ دستگاه اجرایی متولی ساماندهی و حمایت از کودکان کار و خیابانی کمک حال بهزیستی هستند که با همکاری و همیاری این متولیان اقدامات خوب و قابل قبولی در رفع و یا کاهش آسیب های اجتماعی به این افراد ارائه می‌شود. رضایی اصلی‌ترین دغدغه سازمان و مردم در خصوص این کودکان، حمایت‌های اجتماعی مطلوب، کمک به توانمندسازی و خانواده این کودکان و در نهایت دور ماندن کودکان از هرگونه آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

کد خبر 81797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد