آغاز به کار گروه همیار زنان سرپرست خانوار در  شهرستان دماوند

معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن حضور در مراسم آغاز به کار گروه همیار زنان سرپرست خانوار شهرستان دماوند از فعالیت گروه خودیار روستای مراء، گروه همیار محصولات غذایی حضرت رقیه شهرستان دماوند و گروه همیار آرایش و پیرایش بهزیستی شهرستان پردیس بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی بهزیستی استان تهران؛ این بازدید با هدف بررسی امکان ثبت گروه‌ها به صورت تعاونی در راستای افزایش سرمایه اجتماعی، رسیدگی به مشکلات احتمالی اعضای گروه‌ها و بازدید از تولیدات گروه‌های خودیار و همیار صورت گرفت و از دستاوردهای آن می‌توان به افتتاح گروه همیار زنان سرپرست خانوار شهرستان دماوند، گسترش تعاملات بین‌بخشی در راستای ثبت گروه‌ها به صورت تعاونی و برگزاری دوره آموزشی سواد مالی و کسب و کار با همکاری دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات تعاونی‌های وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد.


برنامه گروه‌های خودیار و همیار زنان سرپرست خانوار یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های جهادی اقتصادی سازمان بهزیستی در راستای تسریع توانمندسازی و استقلال خانواده‌های تحت پوشش براساس فرآیند معین، هدفمند و چندبعدی است.


براین‌اساس گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار نیازمند تحت پوشش بهزیستی به تعداد حداقل ۵ نفر برای دستیابی به استقلال اقتصادی_اجتماعی و استفاده از قابلیت‌های گروهی در راستای توانمندسازی خود با تسهیلگری مددکار اجتماعی که نقش راهبری، هدایت و سازماندهی گروه را برعهده دارد فعالیت می‌کنند.


گروه‌های خودیار مجموعه‌ای متشکل از تعداد ۱۵ الی ۲۵ نفر از ساکنان نیازمند روستایی یا مناطق کم‌برخوردار شهری است که با هدف بهبود وضعیت اقتصادی_معیشتی و اجتماعی گرد هم می‌آیند که پس از دریافت آموزش‌های لازم و تشکیل صندوق داخلی در صورت اعتبارسنجی موفق از تسهیلات و وام بانکی بدون ضامن و وثیقه استفاده می‌کنند.

در این بازدید مهری سادات موسوی معاون اجتماعی بهزیستی کشور، نرجس خاتون اسعدی مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی کشور، جوزی مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارزانیان معاون اجتماعی استان تهران حضور داشتند.

کد خبر 81641

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد