بندرعباس | دوره آموزشی مناسب سازی محیط برای افراد دارای معلولیت

دوره آموزشی مناسب سازی محیط برای افراد دارای معلولیت در سالن اجتماعات اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در راستای ارتقاء دانش وآگاهی پرسنل حوزه توانبخشی  ومراکزتحت نظارت در زمینه مناسب سازی منزل و مراکز نگهداری معلولین ،دوره آموزشی مناسب سازی محیط برای افراد دارای معلولیت در سالن اجتماعات اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس برگزار شد.

در این دوره آموزشی که با حضور ۲۵ نفر از پرسنل مراکزشبانه روزی حوزه توانبخشی ، ویزیت درمنزل ، مراقبت درمنزل ، مراکزآموزش روزانه ومراکزشبانه روزی حوزه اموراجتماعی همراه بود ، علیرضا صداقت پیشه کارشناس توانبخشی بهزیستی استان و مدرس دوره ، مناسب سازی راهی برای تساوی معلولین در فرصتهای برابر است وهمچنین به منظور حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و با هدف برداشتن موانع و ایجاد فضاهای مناسب سازی شده برای حضور راحت تر معلولان در جامعه و ادارات صورت پذیرد.

علیرضاصداقت پیشه بیان داشت  : مناسب سازی تغییر درساختارهای محیط زندگی مبتنی بر نیاز معلولین است و هر گونه تغییر ، زمینه ساز کیفیت زندگی و تسهیل در استقلال آنان خواهد بود .

 وی تاکید کرد : با توجه به اهمیت رعایت حقوق جامع حمایت از افراد دارای معلولیت مناسب سازی به معنی دیدن شدن افراد دارای معلولیت بعنوان یک شهروند برای مشارکت اجتماعی روانی در جامعه است.

گفتنی است در ادامه شرکت کنندگان با مطالب آموزشی شامل : استانداردهای مناسب سازی منزل معلولین ، نحوه نیازسنجی ، نوع مناسب سازی با توجه به معلولیت و مشکلات افراد دارای معلولیت بصورت کاربردی آشنا شدند.

کد خبر 79896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد