بیش از ۲۰هزار ایلامی بهزیستی را برای مشاوره انتخاب کردند/افزایش رغبت ایلامیان برای انجام مشاوره

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: ۲۰ هزار و ۴۳۹ نفر در این استان طی سال گذشته به مراکز مشاور این استان مراجعه کرده اند.

حسین نورعلیوند روز شنبه به مناسبت روزر روانشناس و مشاور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این شمار ۱۴هزار و ۱۱۸نفر مراجعان حضوری مراکز دولتی و غیر دولتی و ۶هزار و ۳۲۱ نفر تماس گیرندگان با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ است.

وی با ذکر اینکه تعداد مراجعان و تماس گیرندگان با مراکز مشاوره این اداره کل در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشته، تعداد مراجعان سال ۱۴۰۰را در مجموع ۱۴هزار و ۸۰۵نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۹هزار و ۱۴۵ نفر به مراکز مشاوره حضوری و پنج هزار و ۶۶۰ نفر نیز با مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰تماس داشته اند.

وی عمده ترین و بیشترین علت مراجعه و یا تماس با این مراکز را به ترتیب تربیت کودک و نوجوان، مشکلات زوجها، مشکلات مالی و اعتیاد اعلام کرد و ادامه داد: اختلالات روانی، خلقی و افسردگی، اضطرابی، وسواس فکری و مشکلات عاطفی از دیگر علل مراجعان و تماس گیرندگان با مراکز مشاوره بوده است.

مدیر کل بهزیستی ایلام تعداد مراکز مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی این اداره کل در استان را ۳۳مرکز برشمرد.

وی یادآور شد: مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینه های مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از ازدواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی به عموم مردم ارایه خدمت می کند.

۹اردیبهشت ماه روز جهانی مشاوره و روانشناس است.

کد خبر 78420

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد