در رسانه | بعد از ۱۴ سال.
مادر ۲۸ ساله اردبیلی ۳ قلو به دنیا آورد

اردبیل- مادر ۲۸ ساله اردبیلی بعد از ۱۴ سال انتظار فرزندان سه قلو به دنیا آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مادر جوان اردبیلی که ۱۵ سال پیش ازدواج کرده با مشکل نازایی روبه‌رو شده بود که بعد از گذراندن دوره درمان در اولین زایمان خود سه قلو به دنیا آورد تا اسباب خوشحالی اعضای خانواده شود.

فرزندان سه قلوی این مادر اردبیلی ۲ پسر و یک دختر هستند که با بهره‌گیری از روش انتقال اولیه اسپرم و درمان به روش آی. یو. اف تولد این نوزادان شکل گرفته که حال عمومی مادر و نوزادان مناسب گزارش شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به حمایت این نهاد از خانواده‌های دوقلو و بیشتر اظهار کرد: تاکنون ۴۰۰ نفر از فرزندان خانواده‌های دوقلو و بیشتر مورد حمایت بهزیستی قرار گرفتند.

حامد رضایی تصریح کرد: در قالب قانون حمایت از خانواده و افزایش جمعیت و فرزندآوری، سازمان بهزیستی مکلف شده تا خانواده‌های کم توان مالی با دهک‌های پایین را که دارای دوقلو و یا چندقلو هستند، مورد حمایت قرار دهد که در این زمینه به این خانواده‌ها خدمات مستمر ۶ ساله ارائه می‌شود.

وی گفت: در کنار ارائه خدمات مستمری، شیر خشک این نوزادان نیز تهیه و در اختیار این خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: تمام تلاش ما بر این است تا در همه ادارات استانی و شهرستانی این حمایت‌ها را شاهد باشیم تا خانواده‌های دوقلو و چندقلوزا بتوانند دغدغه‌ای از بابت تأمین معاش نوزادان خود نداشته باشند.

کد خبر 78288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد