فراخوان دفتر پیشگیری از معلولیت های اداره بهزیستی استان تهران جهت تربیت نیروی متخصص ماهر اعلام شد

فراخوان دفتر پیشگیری از معلولیت های اداره بهزیستی استان تهران جهت تربیت نیروی متخصص ماهر به منظور فعالیت در مراکز مشاوره ژنتیک مبادرت به برگزاری دوره های آموزشی تئوری و عملی مشاوره ژنتیک نموده است.

اداره کل بهزیستی استان تهران با در نظرگرفتن اهمیت نقش مشاوره ژنتیک در پیشگیری از معلولیتها، جهت تربیت نیروی متخصص ماهر به منظور فعالیت در مراکز مشاوره ژنتیک مبادرت به برگزاری دوره های آموزشی تئوری و عملی مشاوره ژنتیک نموده است. لذا از پزشکان محترم که واجد شرایط ذیل می باشند دعوت به همکاری بعمل می آید.
(برگزاری دوره آموزش تئوری مشاوره ژنتیک ۲۰ خرداد سال ۱۴۰۲ می گردد.)
شرایط شرکت کنندگان:
دارا بودن یکی از مدارک دکترای حرفه ای پزشک عمومی، متخصص کودکان و نوزادان، متخصص داخلی، متخصص زنان و زایمان، متخصص پاتولوژی
تبصره :کلیه متقاضیان شرکت کننده در دوره آموزشی مشاوره ژنتیک که دارای مدرک MD/PHD در رشته ژنتیک انسانی، پزشکی هستند ، نیاز به گذراندن دوره آموزشی مشاوره ژنتیک مصوب سازمان بهزیستی کشور را نداشته و می بایست درخواست و رونوشت مدارک تحصیلی خود را از طریق معاونت پیشگیری شهرستان مربوطه به صورت کتبی به دفتر پیشگیری از معلولیت ها ارسال نمایند.
شرایط آموزش تئوری مشاوره ژنتیک :
دوره آموزشی مشاوره تئوری ژنتیک دارای دو مرحله شامل گذراندن دوره تئوری و موفقیت در آزمون تئوری می باشد.
مدت زمان آموزش معادل ۱۲۰ ساعت (در طول مدت ۳ ماه ، سه روز در هفته ، چهارشنبه الی جمعه بصورت یک هفته در میان) در نظر گرفته شده است.
جزوه مقدماتی تهیه شده توسط سازمان بهزیستی کشور هنگام ثبت نام در اختیار متقاضیان قرار داده شده و از مفاد آن در روز اول شروع دوره آزمون گرفته می شود. ۱۰ نمره از ۱۰۰ نمره آزمون پایان دوره  تئوری مربوط به این آزمون است.
میزان مجاز غیبت ۸ ساعت (یک روز) در کل دوره می باشد.
در طول مدت برگزاری دوره تئوری،۲ نوبت  home work   به شرکت کنندگان تحویل داده می شود که جمعاً ۱۰ نمره از۱۰۰ نمره آزمون پایان دوره  تئوری را به خود اختصاص می دهند.
آزمون پایان دوره تئوری مشاوره ژنتیک یک ماه پس از پایان کلاس های تئوری برگزار خواهد گردید.
حداقل نمره قبولی در آزمون پایان دوره تئوری مشاوره ژنتیک جهت معرفی به دوره کارورزی ۵۰ از ۱۰۰ می باشد. چنانچه فرد شرکت کننده در دوره آموزشی مشاوره ژنتیک در آزمون مذکور حداقل نمره ۴۵ از ۱۰۰ را کسب نکند ، نمرات آزمون شروع دوره و انجام homework  به نمره پایانی وی اضافه نخواهد شد.
  شرایط دوره کارورزی مشاوره ژنتیک :
مدت زمان دوره کارورزی ۱۲۰ ساعت می باشد .
طول مدت حضور کارورزان در مراکز مشاوره ژنتیک برای حداقل ۳۰ روز کاری در نظر گرفته شده است وکارورزان می توانند حداکثر در طول مدت ۳ ماه ۳۰ روز خود را تکمیل نمایند.
پس از اتمام دوره کارورزی متقاضیان می بایست در آزمون جامع پایان دوره ژنتیک شرکت نمایند .
بیست نمره از ۱۰۰ نمره آزمون جامع پایان دوره مربوط به دوره کارورزی است.
کارورزان لازم است در طول دوره کارورزی حداقل در۳۰ جلسه مشاوره ژنتیک همراه با پزشک مسئول آموزش مشاوره ژنتیک مرکزحضور داشته باشند .
برگزاری آزمون جامع پایان دوره مشاوره ژنتیک
مدارک پزشکان متقاضی:
۱- یک قطعه عکس ۳x۴
۲- تصویر گواهی مبین طی دوره پزشکی عمومی / دوره دستیاری تخصصی
۳- پروانه مطب
۴- تکمیل فرم ثبت نام
۵- فیش بانکی پرداخت هزینه
این مدارک تحویل موسسه غیر دولتی همکار مانند (جهاد دانشگاهی) می شود . چگونگی ارایه این مدارک در سایت جهاد دانشگاهی اعلام می گردد.

واجدین شرایط از تاریخ انتشار فراخوان به مدت ۷ روز کاری فرصت دارند تا درخواست و مدارک خود را به مؤسسه غیر دولتی
 (جهاد دانشگاهی) تحویل نمایند و به بهزیستی شهرستان مربوطه اطلاع رسانی نمایند.

کد خبر 78280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد