در رسانه | مدیرکل بهزیستی اردبیل:
۴۰۰ خانواده دارای فرزند چندقلو تحت حمایت بهزیستی اردبیل هستند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: بیش از ۴۰۰ خانواده دارای فرزند دوقلو یا بیشتر، تحت پوشش این سازمان هستند که از انواع خدمات از قبیل مستمری، شیر خشک و سایر خدمات با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حامد رضایی روز چهارشنبه در دیدار با مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در اردبیل در خصوص طرح‌های حمایتی از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو اظهار کرد: طبق سیاست‌های ابلاغی در خصوص حمایت از خانواده‌ها، خانوارهای دارای فرزند چندقلو تحت پوشش قرار می گیرند و به مدت ۶ سال، خدماتی به آنها ارائه می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در اردبیل نیز از حمایت خانواده‌های دارای فرزند چندقلو از سوی این ستاد خبر داد و گفت: در راستای پیشبرد سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری و مسئولان کشور، در بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) طرح‌های مختلفی پیش بینی شده است که یکی از آنها، حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو با عنوان "لبخند مادری" است.

مهدی افتخاری افزود: در این طرح حمایت‌های لازم در قالب بسته‌های سیسمونی نوزاد، افتتاح حساب به نام نوزادان و اهدای پوشاک ارائه می شود.

طبق اعلام اداره کل ثبت احوال استان اردبیل میزان زاد و ولد در این استان تا اواخر اسفند ماه سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۵ هزار و ۶۶۵ زاد و ولد بوده و ۶۰۴ مورد چندقلوزایی نیز در استان ثبت شده است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲ شهرستان در شمال غربی ایران واقع شده است.

کد خبر 78021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد