سامانه مشاوره ژنتیک بهزیستی راه‌اندازی می‌شود

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی سامانه مشاوره ژنتیک بهزیستی در سال جاری خبر داد و گفت: طرح اولیه این سامانه تهیه شده و در مرحله مقدماتی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایرنا، «افروز صفاری‌فرد» معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه دسترسی به سامانه مشاوره ژنتیک بهزیستی برای عموم آزاد است، افزود: همه مردم برای مشاوره‌های قبل از ازدواج، قبل از بارداری و حین بارداری می‌توانند وارد این سامانه شوند و البته مشاوره ژنتیک حین بارداری طبق قانون مرکز خانواده و جوانی جمعیت حتما با درخواست والدین و تائید پزشک متخصص زنان قابل ارائه است.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: در سامانه ژنتیک بهزیستی، فرم‌های پرسشگری قرار می‌گیرد که مردم باید این فرم‌ها را تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه این سامانه هوشمند است و براساس پاسخ به سئوالات به مردم هشدار می‌دهد که باید به مرکز مشاوره مراجعه کنند، افزود: سامانه دسترسی مردم را به نزدیکترین مرکز مشاوره اعلام می‌کند که آنها بتوانند به آن مراکز مراجعه و مشاوره ژنتیک دریافت کنند.

کد خبر 76666

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =