۲۰۰ مادر زنجانی تحت پوشش طرح همیار مادر و کودک قرار گرفتند

سرپرست امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح توانمندسازی خانواده محور همیار مادر وکودک برای ۲۰۰ نفر از مادران خبر داد و گفت: این طرح پیشگیرانه در سه فاز مادران باردار، مادران دارای فرزند زیر سه سال ومراقبان ومربیان شیرخوارگاه در سه شهرستان زنجان، خدابنده و ایجرود اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهناز آقاخانی با بیان اینکه این طرح برای سومین سال متوالی در استان زنجان اجرا می شود  افزود: هدف از اجرای این برنامه، توانمندسازی مادران است و در اجرای این طرح بر  کاهش وابستگی مادران و کودکان و سوق دادن این روابط به سمت دلبستگی ایمن تاکید شده است.

وی تصریح کرد: برنامه همیار مادر و کودک برمبنای تشکیل گروهای همیار مادر و کودک، ایجاد فضای گفتمان، پویایی وپایداری گروه همیار مادر وکودک، ترویج مسئولیت پذیری پدران وکمک به تقویت نگرش های مثبت مادران درجامعه پذیری کودک و کمک به ایجاد جریان توانمندسازی مادران درحیطه های نقش مادرانه، طراحی و برنامه ریزی شده است.

آقاخانی تصریح کرد: این برنامه بیانگر اهمیت تجارب سالهای اولیه درتحول کودک بوده وهمچنین رابطه کودک با مادر به عنوان یکی از مهمترین عوامل پیش بینی کننده، درجامعه پذیری کودک و ورود به اجتماع وایجاد آسیب های اجتماعی اثرات تعیین کننده ای دارد. در حقیقت  این طرح روی تغییر نگرش مادران تمرکز دارد و تلاش می شود با آموزشهای لازم مادران را به سمتی سوق دهیم که فعالیت‌های مادرانه را در کامل بودن آن نبییند و به فعالیت‌های مادرانه در حد کافی و لازم اکتفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: کودکان با ظرفیتهای روانی، اجتماعی وجسمی متفاوتی متولد می شوند که این ظرفیتها به آنها اجازه می دهد ازطریق ارتباط با محیط پیرامون خود بیاموزند وسیر تکاملی خود را طی کنند. اگر این ظرفیتها شناخته نشده ومورد حمایت قرار نگیرند، به جای شکوفایی پژمرده شده و از بین خواهند رفت.

کد خبر 74534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد