برگزاری دوره آموزشی اصول و مبانی کمیسیون های پزشکی

مدیرکل بهزیستی استان : یکی از سیاستها و اصول حائز اهمیت در تحول سازمان بهزیستی کشور هوشمندسازی است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان  دوره آموزشی اصول و مبانی کمیسیون های پزشکی با حضور مدیرکل، معاون و کارشناسان معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان و شرکت روساء و کارشناسان شهرستان های تابعه به تدریس سرکار خانم فلاحی کارشناس توانمندسازی سازمان بهزیستی کشوردر سالن شهید شاهورانی اداره کل برگزارشد.

دکترمحمودمنطقی مدیرکل بهزیستی استان ضمن خیرمقدم خدمت به افراد شرکت کننده در دوره آموزشی و کارشناس توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور و تشکر از معاونت توانبخشی به جهت زمینه سازی و تشکیل این دوره ابراز داشتند : کمیسیون های پزشکی دروازه ورود به بهزیستی و تحت حمایت قرار گرفتن در حوزه توانبخشی است و این نشان از جایگاه و اهمیت این کمیسیون دارد .

وی با اشاره به دریافت کد مخصوص نوع معلولیت به افراد در کمسیون های پزشکی، این کدها را نشان دهنده شرح حال کامل معلولین و شناسایی آنها از نوع معلولیت عنوان که این ارزیابی از نوع و شدت معلولیت توسط متخصصین توانپزشکی در کمیسیون پزشکی انجام می شود بیان و ادامه دادند: دریافت کارت شناسایی معلولیت از جمله ساز و کارهای پیش بینی شده در قانون حمایت از حقوق معلولان است که منجرب به ارائه خدمت مطلوبتر به افراد در سطح جامعه می شود .

     

منطقی معلولیت را اختلالی که موجب کاهش استقلال فرد در زمینه اجتماعی و اقتصادی می شودتعریف و افزودند: بمنظور حضور معلولین در جامعه و انجام فعالیت های اجتماعی نیاز به همراهی و همکاری برخی از دستگاه ها و همراهی آحاد جامعه است که نیازمند استفاده از کلیه ظرفیت های برون و سازمانی است .

در ابتدای این جلسه دکترمیراج معاونت توانبخشی بهزیستی استان ضمن خیرمقدم و تقدیر و تشکر از حضور حضار در این دوره آموزشی با اعلام سیزده هزارو ۶۵۷معلول تحت حمایت در قالب بینایی۱۷۸۴، حرکتی۴۷۹۵، ذهنی۲۹۷۸، شنوایی۱۶۹۵، گفتاری۷۹۵ و روان۱۶۱۰ ابراز داشتند : در استان هم اکنون هفت کمیسون پزشکی تشخیص و نوع معلولیت و یک یک کمیسیون معافیت خدمت وظیفه عمومی در استان در حال ارائه خدمات به جامعه هدف است .

در ادامه کارشناس توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور به ارائه آخرین مدل ها و راهکارهای کمیسیون های پزشکی در ایران و جهان در قالب تدریس پرداختند .

کد خبر 74199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد