بهزیستی ۲۰ هزار کارت هوشمند ویژه افراد دارای معلولیت صادرکرد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از صدور ۲۰ هزار کارت هوشمند ویژه افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت:  ۲۲ هزار فرد دارای معلولیت در استان زنجان تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات درمانی و توانبخشی استفاده می‌کنند و این تعداد معلول شامل معلولین ذهنی، جسمی، شنوایی، بینایی، روان و سالمندان هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی عنوان کرد: با صدور این کارت افراد دارای معلولیت می‌توانند در سراسر جهان بدون ارائه گواهی، از خدمات سازمان‌های مرتبط با حوزه معلولان استفاده کنند و بهزیستی استان در صدور کارت هوشمند برای معلولین عملکرد خوبی دارد.

وی در ادامه از صدور ۲۸۰ پلاک ویژه خودرو تاکنون به افراد دارای معلولیت واجد شرایط خبر داد و گفت:  این مجوز به گروه‌های افراد دارای معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید داده می‌شود و بهزیستی دراجرای قانون حمایت ازحقوق افراد دارای معلولیت، فراهم سازی امکانات لازم جهت تقویت مشارکت اجتماعی این افراد و رفع موانع موجود جهت دسترسی به اماکن عمومی (آموزشی، درمانی، محل کار) اقدام به صدور پلاک ویژه در سطح استان زنجان نموده است.

وی از مزایای پلاک ویژه خودروی معلولان، امکان بهره‌مندی فرد دارای معلولیت از جای پارک ویژه معلولان دانست و گفت: برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی هرگونه توقف در زیر تابلوهای پارک ویژه معلولین برای خودروهای غیر پلاک معلولین ممنوع است و در صورت توقف، خودروی متخلف علاوه بر اعمال قانون، در صورت تشخیص عوامل راهور در سطح شهر توسط جرثقیل حمل می شود و به پارکینگ انتقال می‌یابد.

حسینی خاطرنشان کرد: در صورتی که فردی واجد شرایط دریافت پلاک ویژه خودرو افرا دارای معلولیت باشد می‌تواند به یکی از مراکز مثبت زندگی یا بهزیستی شهرستان محل سکونت خود مراجعه و درخواست خود را ارائه کند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی درباره شرایط فک پلاک خودرو معلولان تصریح کرد: چنانچه فرد دارای پلاک خودرو مرتکب تخلف شده یا فوت شود این امتیاز از وی سلب خواهد شد.

کد خبر 74052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد