در رسانه | طرح ارتقای توانمندی‌های شناختی - رفتاری در استان اردبیل کلید خورد

اردبیل - ایرنا - معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان اردبیل از اجرای طرح ارتقای توانمندی‌های شناختی - رفتاری با هدف ارتقای مهارت‌های روانی - اجتماعی در گروه‌های آسیب‌­پذیر در استان خبر داد.

پرویز پروین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی را از ماموریت‌های بهزیستی ذکر کرد و افزود: در اجرای این ماموریت، پیشگیری از بروز و شیوع اعتیاد در اولویت برنامه‌های اصلی معاونت پیشگیری بهزیستی قرار گرفته است.

وی افزایش مهارت‌های برقراری ارتباط مؤثر، تنظیم هیجان، تفکر نقاد و خودآگاهی خانواده‌ها بویژه برای جامعه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال را از برنامه‌های طرح ارتقای توانمندی‌های شناختی - رفتاری ذکر کرد.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان اردبیل به اجرای این طرح در ۶ محله شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و کوثر اشاره کرد و گفت: در سال‌های آینده این طرح در سایر شهرستان‌های استان نیز عملیاتی خواهد شد.

پروین در عین حال گفت: هر چند اقدامات پیشگیری دیربازده است ولی امیدواریم با اجرای چنین برنامه‌هایی گامی موثر در راستای پیشگیری از اعتیاد برداشته شود.

وی با بیان اینکه بهترین روش برای کاهش هزینه‌های فردی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی سوء مصرف مواد مخدر، پیشگیری از مصرف آن است، ادامه داد: با اجرای برنامه‌های تدوین شده و آموزش مهارت‌های زندگی و برنامه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد در راستای ارتقای دانش جامعه هدف در محیط آموزشی، کاری و محلات به خصوص خانواده درصدد هستیم با مصون سازی خانواده در برابر آسیب‌های اجتماعی اعتیاد شاهد جامعه سالم عاری از اعتیاد باشیم.

استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. تعداد دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می‌شود سه درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.

آمار معتادان به مواد مخدر در استان اردبیل حدود ۶۰ هزار نفر برآورد شده که از این تعداد بیش از ۶۰۰ معتاد متجاهر هستند.

کد خبر 71531

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد