در رسانه | مدیر کل بهزیستی استان اردبیل:
کارفرمایان معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه می‌گیرند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: کارفرمایان بخش خصوصی و تعاونی در صورت بکارگیری معلولان تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی تا ۴۰ میلیارد ریال می‌گیرند.

حامد رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از ارائه مشوق‌های بیمه به میزان ۲۳ درصد یارانه ارتقای کارآیی معلولان تا سقف ۵۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد خبر داد.

وی به اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۱۲۸ معلول زیرپوشش در ۹ ماه سال جاری در استان اشاره کرد و افزود: امسال یک هزار و ۳۷۹ نفر برای بهزیستی استان تسهیلگری اشتغال جامعه هدف سهمیه در نظر گرفته شده بود که با تلاش مجموعه بهزیستی تاپایان آذرماه سال جاری برای یک هزار و ۱۲۸ نفر با استفاده از شیوه‌های مختلف تسهیلگری اشتغال‌زایی شد که ۸۴ درصد برش استانی را شامل می‌شود.

رضایی ادامه داد: از محل بند "ب" تبصره ۱۶ قانون بودجه یک میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به بهزیستی ابلاغ شده بود که با عاملیت تعداد ۱۶ بانک پرداخت این تسهیلات صورت می‌گیرد که از تعداد یک هزار و ۲۱۵ نفر بالغ بر یک میلیارد و ۱۴۴ میلیون ریال معرفی شده به بانک ۸۲۲ نفر با مبلغ ۳۷۶ هزار و ۶۳۰ ریال موفق به اخذ تسهیلات شدند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل همچنین گفت: برای تسهیل‌گری اشتغال جامعه هدف علاوه بر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی از طرق پرداخت بیمه خویش فرمایی، کارفرمایی، پرداخت یارانه ارتقای کارآیی معلولان و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کارفرمایی زمینه اشتغال و پایداری شغل معلولان تحت پوشش فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۳۸ هزار معلول در استان اردبیل تحت پوشش بهزیستی بوده و به آنها خدمات متنوع ارائه می‌شود که از این تعداد بهزیستی به ۱۸ هزار نفر معلول هر ماه مستمری پرداخت می‌کند.

کد خبر 71335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد