در رسانه | مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:
۱۱۰۰ افراد دارای معلولیت در استان اردبیل فعالیت ورزشی دارند

ایسنا/اردبیل مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: بر اساس آمارهای به‌دست‌آمده یک هزار و ۱۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت در استان فعالیت ورزشی دارند.

حامد رضایی ۲۰ آذر در دیدار با ورزشکاران دارای معلولیت با اعلام این خبر افزود: این افراد در قالب ۲۷ رشته ورزشی فعالیت دارند که از این تعداد ۵۰۰ نفر بانوان و ۶۰۰ نفر از آقایان هستند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد نشاط، شادابی و حفظ روحیه باعث جلوگیری از تشدید معلولیت فرد شده و زمینه‌های شکوفایی استعدادهای نهفته افراد دارای معلولیت را باعث می‌شود، تصریح کرد:  یکی از رسالت اصلی بهزیستی توانمندسازی است و یکی از مصادیق توانمندسازی ورزش معلولین هست.

عضو شورای اداری استان اردبیل یادآور شد: خدماتی که بهزیستی استان بابت توانمندسازی جامعه معلولین ارائه می‌دهد شامل پرداخت کمک‌هزینه ایاب‌وذهاب ورزشی، پرداخت مساعدت‌های نقدی به جهت کسب افتخارات ورزشی، پرداخت حق‌الزحمه مربیان ورزشی، اعزام نفرات منتخب و برتر ورزشی به مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی ورزشی سازمان بهزیستی کشور است که در راستای هدفمندسازی افراد جامعه هدف قرار دارد.

رضایی خاطرنشان کرد: با ادامه همکاری‌های مشترک با ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بهزیستی در آینده نزدیک شاهد شکوفایی استعدادهای معلولان و درخشش آنان در جایگاه‌های مختلف ورزشی خواهیم بود و توانمندسازی معلولان را با افتخار به نظاره خواهیم نشست.

کد خبر 70092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد