در سانه | مدیرکل بهزیستی استان
تولد سالانه حدود ۳۸ نوزاد با معلولیت‌های شنوایی در اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: سالانه ۱۹ هزار نوزاد در این استان متولد می‌شود، که از هر یکهزار نوزاد ۲ یا سه نوزاد مبتلا به اختلال کم‌شنوایی یا ناشنوایی هستند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل؛ رضایی گفت: تشخیص زودهنگام و قبل از ۱۴ سالگی می‌تواند در پیشگیری از معلولیت شنوایی موثر شود و با تجویز سمعک و گفتار درمانی از بروز معلولیت قطعی گوش جلوگیری کند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بهترین زمان تشخیص و تجویز سمعک و یا کاشت حلزون را در سن زیر ۶ سالگی دانست و می‌گوید: دولت نیز در راستای حمایت از خانواده این معلولان کمک هزینه درمانی پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به عملکرد سازمان بهزیستی استان در زمینه کاهش معلولیت‌های شنوایی و بینایی گفت: ۱۱۲ مورد کاشت حلزون (بصورت کاملاً رایگان)، تعداد ۳۷۰ عدد انواع سمعک برای توانخواهان دارای اختلال شنوایی، ۵۵ هزار باتری سمعک برای استفاده کم شنوایان و ۱۱۲ کیلوگرم کاغذ بریل برای استفاده نابینایان و کم بینایان تهیه شده و در اختیار این عزیزان قرار داده شده است.

رضایی افزود: سه مرکز برای خدمات‌رسانی به ناشنوایان در استان فعال است و مجوز مرکز چهارم نیز صادر شده و خدماتی همچون گفتار درمانی، تامین سمعک و تست‌های مختلف به ناشنوایان ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در ادامه به اجرای برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) در استان اشاره کرد و گفت: این طرح توسط نوجوانان مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار اجرا می‌شود و با شناسایی مسائل و مشکلات محلات و آسیب‌ها هدف گذاری و اقدامات مقتضی توسط تسهیلگران اجتماعی انجام می‌شود.

کد خبر 69912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد