دیدار با کودکان معلول در هفته ملی کودک

زنجان | معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با تاکید بر ایجاد فرصت های برابر برای کلیه کودکان و توجه به نیازها و خواست های آنان گفت : به مناسبت فرارسیدن هفته ملی کودک با شعار" آینده را باید ساخت " دیداری با کودکان دارای معلولیت و کودکان مقیم در مراکز تحت نظارت بهزیستی انجام خواهد شد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی افزود :  در این هفته که از 13 لغایت 18 مهرماه ادامه خواهد داشت در راستای کاهش سوء تغذیه کودکان در روستا مهدها و مهدهای مناطق حاشیه نشین طرح  یک وعده غذای گرم اجرا خواهد شد .

وی  با تشریح برنامه های هفته ملی کودک افزود : برگزاری جلسات گفت و شنود صمیمی با رعایت ضوابط دستورالعمل تخصصی  مراقبت و پرورش فرزندان ، امکان ملاقات فرزندان تحت مراقبت در خانه ھا با خانواده ها یا بستگان واجد شرایط با رعایت ضوابط و مقررات دستورالعمل همکاری بهزیستی استان ها از دیگر برنامه های این هفته است  .

وی با تاکید به اینکه روز کودک روزی است که برای یادبود و افتخار کودکان نام گذاری شده‌ است افزود : بازدید از مهدهای کودک با حضور مسئولان استانی با الویت روستا مهدها و مهدهای حاشیه ، برگزاری مراسم سه ساله ھای حسینی از برنامه های است که می تواند در گسترش فعالیت مهدهای کودک و رفع نواقص خدمات اجرایی گردد .

حسینی  با اشاره به هماهنگی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت بهره مندی کودکان مهدهای کودک و خانه ها از برنامه های طراحی شده با رعایت ضوابط دستورالعمل تخصصی مراقبت و پرورش فرزندان از خدمات فرهنگسرای کودک پارسه تصریح نمود : قلعه شادی و پارک دلفین با تخفیف ویژه جهت مهدهای کودک و بصورت رایگان با معرفی از سوی بھزیستی در خصوص کودکان بی سرپرست و روستا مهدها  و مناطق محروم برنامه ریزی شده است .

این مقام مسئول در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و تشویق کودکان به مطالعه  بازدید کودکان مهدهای کودک از کتابخانه ھای عمومی در سطح استان را از برنامه های طراحی شده در این هفته خواند .

حسینی  در پایان با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته ملی کودک، بیان داشت:  بازدید آتش نشانان ملبس به یونیفرم از مهد کودک منتخب ، بازدید کودکان از موزه های سطح استان زنجان  ، برگزاری مراسم در محل کارخانه کبریت با حضور کودکان مهدهای کودک ، شرکت در همایش پدیکلوزیس هماهنگ شده با مرکز بهداشت  دانشگاه علوم پزشکی استان  ، بازدید مدیر کل و معاون امور اجتماعی از بخش اطفال بیمارستان آیت اله موسوی با اهداء هدایا به کودکان ، از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است .

کد خبر 6820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد