به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل.
فرآیند احداث پارک ویژه کودکان دارای اختلال طیف اتیسم در اردبیل آغازشد

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی اردبیل از آغاز عملیات احداث پارک ویژه کودکان دارای اختلال طیف اتیسم با همکاری شهرداری و شواری اسلامی شهر اردبیل در محل مجتمع فرهنگی تفریحی شورابیل در فضایی بالغ بر ۲ هزار متر مربع خبر داد.

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی اردبیل، در جریان دیدار و نشست تخصصی با مدیر مجتمع فرهنگی، تفریحی و گردشگری شورابیل ضمن قدر دانی از تلاشهای مجموعه شهرداری و نیز سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل در پیشبرد اهداف و سیاستهای بهزیستی در حمایت از افراد جامعه هدف و درتشریح کودکان  دارای اختلال اتیسمی گفت: اختلال اتیسم از جمله ناهنجاری های شایع در میان کودکان در عصر کنونی می باشد که مهارتهای کلامی و غیر کلامی ارتباطی و تعامل اجتماعی کودک را به طور معنی دار تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان با اظهار این مطلب که بروز اختلال فوق در کودکان به پیش از  دوران سه سالگی بر می گردد گفت: درکودکان داری اختلال اتیسم اغلب جنبه های رشدی، اجتماعی، عملکردهای آموزشی و شناختی تحت تاثیر قرار می گیرند و برای کاهش تنش های خانواده ها وبویژه مراکز نگهداری، با ایجاد فضاهای مناسب ورزشی و تفریحی می توان گامهای موثری درکسب استقلال فردی، تداوم توانبخشی، درمان و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات برداشت.

 رضایی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه رفع معضلات موجود و تسهیل حضور کودکان اتیسمی در جامعه امروز به عنوان یک نیاز و ضرورت مطرح می گردد اظهار نمود: از جمله نیازهای این طیف ازکودکان حضور در فعالیتهای روزانه در سطح اجتماعی می باشد لذا بازی، کار و برقراری ارتباط با دیگران از حقوق شهروندی آنها بوده و تلاش می شود تا با همکاری سازمانهای یاری رسان و شرکای اجتماعی بویژه شهرداری اردبیل طرح توجیهی ساخت و اجرای پارک ویژه کودکان اتیسمی اردبیل به طور کامل تحقق یابد.

وی ادامه داد: کودکان دارای اتیسم به دلیل شرایط ویژه خود نمی توانند به راحتی در همه پارک ها و یا فضاهای آزاد بازی کنند و ممکن است خیلی سریع تر از دیگر کودکان دچارآسیب های احتمالی  گردیده و زمینه های اضطراب و نگرانی خانواده ها را فراهم سازد. بنابراین با ایجاد پارک مخصوص کودکان اتیسمی می توان ضمن آموزش حضور فرد در اجتماع و تکنیک های ارتباطی، زمینه های تسهیل شرایط و بهبود مهارتهای ارتباطی را تسهیل بخشیدد ...

این مقام مسئول در خصوص اهداف مد نظر برای ساخت پارک اتیسم اضافه کرد: تقویت ارتباطات اجتماعی، حسی و شناختی، بهره مندی از فضاهای اجتماعی، تقویت و رفع مشکلات رشد اجتماعی، تقویت عضلات بدنی، نهادینه کردن و پذیرش کودکان اتیسمی در جامعه، تقویت نشاط، پر کردن اوقات فراغت کودکان و ارتقاء شرایط روحی و سطح تعاملات اجتماعی از جمله موازد و مطالباتی هستند که با تمام توان پیگیری می گردد.

وی همچنین تصریح کرد: پارک اتیسم نیازمند حداقل زمین با متراژ ۲ هزار متر مربع می باشد که در آن مجموعه، فضاهای متعددی اعم از فضای فرهنگی، آموزشی و بازی به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان و خانواده های این عزیزان طراحی گردیده است که علاوه بر آن، مربیان مراکز در روزهای خاص به آموزش کودکان اهتمام خواهند نمود.

در ادامه مدیر توسعه گردشگری مجتمع فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل هم، از آمادگی کامل شهرداری با همکاری شواری اسلامی شهر اردبیل از آغاز مرحله عملیات طراحی، اجرا و تامین زمین برای ایجاد پارک کودکان اتیسمی در اردبیل خبر داد وگفت: شهرداری اردبیل برای فراهم نمودن زمینه های حضور کودکان اتیسمی و برخی از خانواد های دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی، برای بهره مندی از خدمات شهری از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

 وی دسترسی به فرصت های برابر بویژه بازی و تفریح کودکان اتیسمی و سایر افراد جامعه هدف بهزیستی را از نیازها و دغدغه های عمومی عنوان کرد وگفت: امیدواریم در سایه تلاشهای همکاران شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل بتوانیم شرایط برخورداری از امکانات و خدمات شهری را تسهیل نموده وبا این اقدام الگوی موفقی برای سایر شهرستانها در سطح کشور واقع شویم.

کد خبر 67847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد