بهزیستی زنجان در توسعه و ترویج نماز رتبه عالی را کسب کرد

دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان زنجان از کسب رتبه عالی بهزیستی در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ نماز در بین ادارات استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: کسب این دستاورد نشانگر اهتمام کارکنان به اقامه فریضه نماز اول وقت و مسائل فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان حجت الاسلام و المسلمین یوسف مصطفوی با بیان اینکه بهزیستی زنجان از ادارات فعال در حوزه ی ایمان به اقامه ی نماز است، افزود: اهمیت نماز به قدری مهم است که قرآن بعد از ایمان به غیب آن را متذکر شده است " یقیمون الصلوه " از این جهت پی می بریم نماز یکی از پایه های دین شمرده شده و در راس همه عبادت ها است.
وی عنوان کرد: انسان پرتوی از سرشت الهی دارد ذکر خدا و اقامه نماز موجب افزایش قابلیت های معنوی انسان و ترک نماز و غافل شدن از یاد خدا موجب احساس بی هویتی و افتادن در ورطه گمراهی می شود. قرآن کریم برای گریز از این گرداب ها و نجات یافتن از این امواج پر تلاطم و نا آرام ذکر خدا و یاد خدا را توصیه می کند.
مصطفوی اضافه کرد: این مهم باعث می شود تا نه تنها انسان از امواج پرتلاطم محفوظ بماند بلکه آثار مثبت آن را در عرصه فرهنگ و سیاست و اجتماع و سایر موارد در جامعه به خوبی بروز دهد.
وی خاطرنشان کرد: افزون بر ترویج فرهنگ نماز، برنامه های متنوع فرهنگی، معنوی نیزدر ادارات بهزیستی شهرستان ها و مراکز تحت نظارت اجرا می شود.

 

کد خبر 67843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد