برقراری ۱۶ هزار تماس با خط صدای مشاور در استان قزوین

۱۶ هزار تماس در نیمه نخست امسال با خط مشاوره ۱۴۸۰ وابسته بهزیستی قزوین به ثبت رسیده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین  علی دهباشی پور گفت: ۱۶ هزار تماس تلفنی در ۶ ماه نخست امسال با خط مشاوره ۱۴۸۰ وابسته به این اداره کل در قزوین به ثبت رسیده است که از این تماس ها، ۴۸۰ متقاضی مراکز مشاوره حضوری دولتی و هشت هزار متقاضی نیز در مراکز مشاوره حضوری غیردولتی خدمات لازم و مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اند.

علی دهباشی پور تاکید کرد: خدمات ارایه شده از طریق ۴۶ مرکز مشاوره حضوری غیردولتی و ۲ مرکز مشاوره حضوری و غیرحضوری دولتی سطح استان قزوین به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: سامانه تماس ۱۴۸۰ در راستای برطرف کردن نیازهای فوری تماس گیرندگان راه اندازی شده و براساس کارشناسی‌های انجام شده راه اندازی این مرکز باعث تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی افراد می‌شود.

 مدیرکل بهزیستی استان تاکید کرد: براساس تجربه‌های ثبت شده در این سامانه، مشاوران حاضر در مراکز یاد شده توانایی تصمیم گیری افراد تماس گیرنده را تسهیل کرده تا از این طریق نسبت به رفع مشکلات خود با سرعت بیشتر عمل کنند.

به گفته دهباشی پور، طی نیمه نخست امسال، ۶۵۰ متقاضی در کارگاه‌های آموزش پیش از ازدواج و ۷۵۰ متقاضی نیز در مهارت‌های آموزش زندگی خانواده حضور داشتند.

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان توسط کارشناسان این سازمان، خاطرنشان کرد: طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ سال با هدف شناسایی و ارجاع زود هنگام برای مداخله تخصصی و افزایش سطح اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان در دستور کار دفتر مشاوره بهزیستی قرار دارد.

 مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد: تاکنون ۲۰۸ مورد غربالگری اضطراب و یک هزار و ۲۳۶ پرونده در خصوص مراجعان به سامانه تصمیم از سوی این اداره کل به انجام رسیده و ۱۷.۵ درصد از پرونده‌های ارجاع شده نیز در مراکز مشاوره بهزیستی به صلح و سازش منجر شده است.

 بیشترین موضوعات مطرح شده از سوی تماس گیرندگان شامل مشکلات زوجین، چالش‌های پیش از ازدواج، مسایل فردی، فرزند پروری، اعتیاد، اختلالات خلقی، اضطراب و افسردگی بوده است.

کد خبر 67821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد