اولین هتل مناسب سازی شده برای افراد دارای معلولیت در کشور در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) افتتاح شد

اولین هتل مناسب‌سازی شده برای افراد دارای معلولیت در کشور امروز ۲۱ مهرماه در مشهد مقدس با حضور آیت الله ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد، حجت الاسلام راشد یزدی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، حجت الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ، استاندار خراسان رضوی و جمعی از خیران به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح هتل رئوف اظهار کرد: تمامی همکاران ما در سازمان بهزیستی کشور از این نعمت برخوردارند که در طول حیات خود خدمت‌رسانی به بندگان را در کنار طاعات و عبادات دیگر تجربه کنند. بسیار خرسندم که امروز در جوار حضرت رضا(ع) و در معیت خیرین نیک‌اندیش و مسئولین انقلابی کشور قرار گرفته‌ام. امروز یک فضای معطر از همدلی مردم، نخبگان و دغدغه‌مندان با دولت جهت ایجاد رفاه برای محرومین و مستضعفان اتفاق افتاده است. کسانی که طبق گفته امام علی(ع) ولی نعمت ما هستند. 
وی با تاکید بر اینکه زائرسرا رئوف اولین هتل تراز و مناسب‌سازی شده برای افراد دارای معلولیت در کشور است، گفت: هتل رئوف با همت آقای شهسواری خیر گرانقدر از خطه‌ی یزد و همینطور با کمک‌های استانداری، شهرداری و پشتیبانی یک تیم مهندسی حرفه‌ای ساخته شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن بیان اینکه سالانه ۶۰ هزار نفر به تعداد افراد دارای معلولیت در جامعه اضافه می‌شود، گفت: به علت وقوع حوادث که عمده‌ترین آن مربوط به سوانح رانندگی است، متاسفانه سالانه تعداد ۶۰ هزار نفر به جامعه معلولین در کشور اضافه می‌شوند که از این تعداد  ۲ هزار نفر آنها ضایعه نخاعی هستند که توان هیچ‌کاری را ندارند و بستری می‌شوند لذا باید تحت پوشش بهزیستی قرار بگیرند و از خدمات استفاده نمایند. بنابراین در نظام مسائل سازمان بهزیستی همواره معضلاتی وجود دارد که باید با کمک خیرین عزیز حل شود. 
وی افزود: باید به این موضوع توجه کنیم که برخی از افراد تحت پوشش بهزیستی  مبتلا به بیماری‌های پیش‌رونده هستند و بایستی خدماتی متناسب با وضعیت خود دریافت نمایند لذا نیازمند تاسیس پردیس توانمندسازی و مجموعه‌های مستقل دیگری همانند هتل رئوف برای این عزیزان هستیم تا بتوانیم اهداف نظام در تعالی و تکریم معلولین را تحقق بخشیم.

 افراد دارای محدودیت های جسمی نیاز بیشتری به اینگونه خدمات رفاهی دارند
یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه حضور امام رضا(ع) در استان خراسان یک فرصت استثنائی و بسیار مهم است تا در این نقطه از ایران زمینه‌های خدمت‌رسانی بیشتر را مهیا کنیم، گفت: امیدواریم با این هم افزایی‌ها زمینه نزول برکات الهی فراهم شود. افراد تحت پوشش بهزیستی به عنوان کسانی که دچار محدودیت‌های جسمی هستند نیاز بیشتری به اینگونه خدمات رفاهی دارند و بایستی زمینه‌های زیارت آسان برای این گروه از افراد جامعه را فراهم نمائیم. 

سالانه ۱۰ هزار نفر از خدمات این زائرسرا بهره مند می شوند

محمدرضا شهسواری، خیر نیک‌اندیش درخصوص انگیزه و هدف خود برای حمایت از ایجاد زائرسرا ویژه افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: به نظر من باید در استفاده از کلمه "معلول"  تجدید نظر کرد. من این افراد را فرشته‌هایی می‌بینم که می ‎توان از طریق ارائه خدمت به آنها برای خود کسب ثواب کرد. این بچه‌ها خیلی مظلوم و غریب‌اند و متاسفانه آمار بالایی دارند و جمعیت زیادی را نیز به خود اختصاص می‌دهند. این پول‌ها به امانت دست ما است و همه‌چیز متعلق به خداوند متعال است و باید در راه رضای او هزینه شود. 
 وی افزود: من با نیت امام رضا(ع) و امام جواد(ع) شروع کردم، می‌گویند اگر می‌خواهی به امام رضا(ع) متوسل شوی کافی است او را ۳ مرتبه به امام جواد قسم بدهی. امیدوارم ائمه از ما راضی باشند و قبول کنند.
شهسواری درخصوص وضعیت پذیرش هتل گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته اگر هر فرد دارای معلولیت به همراه خانواده خود ۳ شب در این هتل اقامت کند، سالانه تعداد ۹ تا ۱۰ هزار نفر می‌توانند از خدمات این زائرسرا بهره‌مند شوند.
وی افزود: نزدیک ده سال است که توفیق همکاری با بهزیستی شامل حال بنده شده است. متاسفانه نزدیک ۱۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بهزیستی هستند و این آمار واقعا نگران کننده است. امیدواریم نظارت‌ها و پیشگیری‌هایی در این زمینه انجام گیرد تا از آمار افرادی که بر اثر حوادث و سوانح دچار معلولیت می‌شوند، کاسته شود. بنده از ریاست سابق سازمان بهزیستی آقای قبادی دانا و ریاست فعلی آقای قادری بسیار سپاسگذارم که در این امر مهم ما را حمایت نمودند. این دو بزرگوار فارغ از تخصصی که دارند، افراد بسیار متدینی نیز هستند.

چه خدمتی از این بالاتر که برای رفاهِ معلولین قدمی برداشته شود
حجت الاسلام و المسلمین محمدکاظم راشد یزدی در این مراسم با بیان اینکه در اسلام اینگونه حرکات عبادی و خدمت به خلق از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، گفت:  هدف این هتل برخلاف هتل‌های دیگر تجارت نیست اینجا محلی است برای ارائه خدمت به افراد دارای معلولیت که قطعا در راس تمامی عبادات قرار دارد. اینگونه اماکن جزء اماکن مقدس هستند و در رده حسینیه و مسجد قرار می‌گیرند. چه خدمتی از این بالاتر که برای رفاهِ معلولین قدمی برداشته شود. مطمئنا این عبادت است و اجر ویژه‌ای پیش خداوند دارد. ارج مادی یعنی حقوق مالی و مادی اما اجر به معنی مزد باطنی و معنوی است.
وی افزود: کسی که خدمت به مردم می‌کند، خداوند دو چیز را به نسل او عطا می‌کند یکی استغنا  که دیگر فقیر نمی‌شود و دیگری شخصیت و آبرو فرد همواره حفظ می‌گردد. امیدوارم که خداوند متعال این عمل عبادی را به احسن وجه از هرکسی که به نحوی خدمت کرده بپذیرد.  

افتتاح هتل رئوف

افتتاح هتل رئوف

 افتتاح هتل رئوف

افتتاح هتل رئوف

 افتتاح هتل رئوف

افتتاح هتل رئوف

 افتتاح هتل رئوف

افتتاح هتل رئوف

 افتتاح هتل رئوف

افتتاح هتل رئوف

 افتتاح هتل رئوف

افتتاح هتل رئوف

 افتتاح هتل رئوف

افتتاح هتل رئوف

 افتتاح هتل رئوف

افتتاح هتل رئوف

 افتتاح هتل رئوف

افتتاح هتل رئوف

کد خبر 66764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد