مرکز کاهش آسیب گذری در شهرکرد افتتاح شد

همزمان باهفته بهزیستی نخستین مرکز کاهش آسیب گذری(دی. ای سی) با عنوان "حامی سلامت" زیر نظر بهزیستی استان چهارمحال وبختیاری در مهدیه شهرکرد افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: این مرکز در راستای آموزش و آگاه‌سازی جامعه هدف به خصوص معتادان ترزیقی و توزیع وسایل بهداشتی و سرنگ یکبار مصرف بین نیازمندان و معتادان تزریقی در راستای کاهش و پیشگیری از شیوع بیماریهای دیگر از جمله ایدز و هپاتیت فعال شده است.

علی نصیری  در آیین افتتاح مرکز کاهش آسیب گذری افزود: این مرکز در راستای پیشگیری از سرایت بیماری‌ها از جمله ایدز و هپاتیت به دلیل استفاده از سرنگ مشترک در شهرکرد فعال شد، تا به عنوان مرکز معین به سایر مناطق استان نیز خدمات‌رسانی ارائه کنند.

وی اظهارداشت: برای حمایت و خدمات رسانی بیشتر این مرکز به سایر نقاط استان ۱۴ تیم سیار خدماتی رسانی در مناطق پرخطر و پاتوق مصرف مواد مخدر در سطح استان فعال شده، تا علاوه بر توزیع سرنگ یکبار مصرف و وسایل بهداشتی، آموزش به معتادان تزریقی و جامعه هدف نیز ارائه شود.

به گفته وی، امسال برای تجهیز مرکز و خرید وسایل بهداشتی بیش از ۲ میلیارد ریال در اعتبار در اختیار مرکز قرارداد شد.

نصیری با اشاره به اهمیت بخث پیشگیری از اعتیاد و سایر بیماری‌ها از جمله ایدز و هپاتیت افزود: اجرای طرحهای پیشگیری یک راهکار برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دیگر است.

به گفته وی، در این مرکز معتادان تزریقی که اقدام به ترک نمی کنند  زیرپوشش خدمات بهداشتی و آموزش قرار داده می‌شوند.

کد خبر 61432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد