تشریح اقدامات بهزیستی در نماز جمعه

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۵۰ هزار خانوار در قالب ۱۰۰ هزار نفر زیرپوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد ۱۵ هزار خانوار در استان مستمری دریافت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری،  علی نصیری به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) تاکید کرد: بهزیستی بیش از ۶۰ ماموریت اصلی عمومی و تخصصی برای خدمت‌رسانی به مددجویان و محرومان دارد.

نصیری آگاه‌سازی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای توانمندی افراد را از ماموریت‌های مهم بهزیستی اعلام و تصریح کرد: حمایت از بانوان سرپرست خانوار و ایتام جزو مهمترین اولویت‌های بهزیستی است.

وی یادآور شد: ۶۰۰ مرکز در چهارمحال و بختیاری مجوز فعالیت برای بخش‌های زیرمجموعه بهزیستی دارد و سامانه تلفنی ۱۴۸۰ نسبت به ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به مردم اقدام می‌کند.

نصیری گفت: با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل آمده در بیمارستان‌ها غربالگری‌های شنوایی نوزادان هنگام تولد و غربالگری بینایی کودکان در سن سه تا پنج سالگی انجام می‌شود.

نصیری تاکید کرد: مشاوره‌های پیشگیری از طلاق از سوی بهزیستی چهارمحال و بختیاری باعث بازگشت ۷۰ درصد زوج‌ها به زندگی مشترک خود شد و تلاش برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، خودکشی به صورت مستمر در دستور کار بهزیستی دارد که تلفن سه رقمی ۱۲۳ برای خدمات اورژانس اجتماعی در نظر گرفته شده است.

گفتی است بهزیستی استان با برپایی ده غرفه گوشه ای از فعالیتهای خود را در معرض دید قرار داد که با استقبال نمازگزاران و مسئولین همراه بود.

کد خبر 61421

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد